Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad hände med VLT-brädan?
- 
		Vad hände med VLT-brädan?Publicerad av rooster på 19 september, 2006 vid 09:14Hej, är det ngn som vet vad som hände med folktävlingen VLT-brädan som var populär under 80-90 talen? Finns den kvar? stickan svarade 19 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
- 
			6 Svar
- 
Nej, jag tror den sista genomfördes 98 eller 99 men då var det väl kanske 50 deltagare jämfört med 600-700 deltagare när det var som mest! Mvh Stefan 
- 
SWE 514 wrote:Vad var det som gick fel ?
 Mvh,
 Rikard
 …och går det att rätta till ???
 /R
- 
SWE 514 wrote:Vad var det som gick fel ?
 Mvh,
 RikardBrädorna blev mindre och utan c-bord så då blev det plötsligt krav på hårdare vindar och det blåser inte så ofta så då blev det bara en massa inställda VLT-brädor. (skulle jag tro) Jag var med 1991 och kom på övre halvan trots en missad start pga bilkrångel på vägen dit. 
- 
:shocked: Still alive and kicking. (En lösning kan ju vara att flytta VLT-brädan till andra sidan jordklotet?) 
 http://windsurferonedesign.googlepages.com/home
 /”Vrickard”
- 
Det var Jollekappseglarna Västerås (JKV) som arrangerade det hela, de sista åren var inte VLT sponsor längre, engagemanget från arrangörerna försvann troligen också med det fallande deltagarantalet. Tills sista återstod det inte något kvar…… 
Logga in för att svara.