Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vad kan man använda istället för Dr.Ding?
- 
		Vad kan man använda istället för Dr.Ding?Publicerad av anonym-anvandare på 21 september, 2000 vid 14:30Har tyvärr långt till en surfshop och postorder tar ju några dar… 
 /Peranonym-anvandare svarade 25 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 10 Svar
- 
			10 Svar
- 
Läs inlägget: tors sep 14. Om det är en skada på själva brädan och den är torr, ska du ändå inte använda ding. Watski har ett epoxy-harts kit för 307 kr. och glasfiber för ca 80 kr. Med det kommer du långt. -mats 
- 
Jag har väldigt goda erfarenheter av Plastic Paddings Glasfiberarmerade polyesterspackel. Lättarbetat och starkt. Finns på de flesta större varuhus, i färgbutiker och på bensunstaioner. Good Luck Surfers Workshop Malmö 
 0704-672844
 info@surfersworkshop.com
- 
Läste på konfen om epoxikit som man köper i biltillbehörsaffärer för 17spänn. 
 Köpte detta och kollade. Samma sak som Ding (samma vara) fast en hundra spänn billigare. Kolla om det finns i din närhet. Tror att Obs har det bland biltillbehör också.
- 
Kan smälta skummet i brädan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
- 
Ok, tack alla för info. Jag kollar biltillbehörsaffären. /Per 
- 
Angående polyesterspackel och annat som innehåller styren, så ska man ALDRIG använda om ens kärna är gjord i styrofoam eg polystyrenskum. Styren är nämligen bindemedlet i dessa plaster, så de kommer i kontakt med detta igen så kommer i värsta fall kärnan bli till vätska.. Med andra ord se på innehålls förteckningen efter styren.. Johan SurfandeCivilingenjör 
- 
biltema har en lagningssats som kostar ca 17kr 
 som jag har provat den funkar helt ok
 ptova den !
Logga in för att svara.