Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad ska jag ha??

• Vad ska jag ha??

Publicerad av erico på 14 februari, 2005 vid 20:49

Tjena!

Jag har sett många göra 180, 360, volter men aldrig gjort det själv. Men jag tänkte att jag skulle prova och se om det är något för mig.. Men jag undrar vad ska jag ha för bräda och segel undrar jag måste man ha speciella eller går det bra med vilket som helst? Det jag är ute efter är att ha en bräda som man kan hoppa och göra svåra gippar. Den måste vara ganska flexibel och inte väga så mycket som många av mina brädor har gjort.. Jag har titta men det finns så många olika märken och modeller. Så vad är bäst att ha i mitt avseende tror ni??

Erik

nordgren svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • nordgren

Medlem
    14 februari, 2005 vid 21:00

Hör efter på tex http://www.starboard.se
    En freestyle eller en crossoverbräda vore nog perfa för dig om du tänkte börja med manövrar.
    Exempelvis en Freesex (freestyle) eller en Kombat (crossover).

• herodude

Medlem
    14 februari, 2005 vid 22:19

freestyle wave låter som en bräda för dig, lättgippad, pallar mycket vind oftast å grymm att hoppa med, ger mycket utrymme att inte vara så radikal men ändå ha faaasligt roligt.-. laugh.gif

• styret

Medlem
    14 februari, 2005 vid 22:24

du bör ha en freestyle alternativt vågbräda (beroende på i vilka förhållanden du ska köra och hur pass van du är) jag skulle rekomendera en freestylebräda pga du kommer få fler dagar på vattnet med den mot en vågis.

visst kan du köpa från butik men jag tycker du ska köpa nått begagnat. kjanske leta efter freestylebrädor från 01 och framåt. beror såklart på hur mycket pengar du har.

förslag på brädor är tex RRD twintip och Fanatic skate som är två jävligt bra freestylebrädor men som fortfarande är bra att freerida med.

vad kör du för bräda nu så man vet vad du har att jämföra med?

• nordgren

Medlem
    14 februari, 2005 vid 22:43

Ska du köpa begagnad så känns den här som ett superalternatid enligt mig.
    http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=1641&sort=1&cat=12&page=1
    Och nej jag känner inte killen som säljer. wink.gif

• nordgren

Medlem
    14 februari, 2005 vid 22:44

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications