Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad tror/vet ni om dessa Gunsails 2003?

• Vad tror/vet ni om dessa Gunsails 2003?

Publicerad av anonym-anvandare på 15 januari, 2003 vid 20:39

http://www.uniquestore.nu/sails.htm

Deras segel verkar helt ok, främst prismässigt. Nya segel kostar lika mycket som begagnade av kända märken. Är segel precis som kläder, dvs märkesbetonat men ingen direkt skillnad i kvalitet? Vore kul att få lite kommentarer eftersom jag ska köpa 3 nya/beg. segel till våren. Ska jag satsa på kända märken eller köpa billigt?

anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • wiseguy

Medlem
    15 januari, 2003 vid 21:32

Har ingen aning om hur dessa segel ser ut.. men jag är oxå väldigt nyfiken!! hur är egentligen kvaliten på detaljer och hållbarhet.. shapen antar jag att den varken är bättre eller sämre en nån annan.

• bwss-bg

Medlem
    16 januari, 2003 vid 07:37

Det är nog inget större fel på GUN-seglen, de brukar ligga bra till i SURFs tester (det kan ju möjligen bero på en viss hemma-blindhet?).
    Förvisso har jag aldrig testat själv, men dom ser rätt sjysta ut i både shape och utförandekvalitet. Jag lockades, inte minst av priset, att beställa 3st. förra sommaren men efter att ha väntat i över en månad på grejerna, trots att det var mitt under högsäsong, så tröttnade jag och köpte Naish istället.
    Kolla in GUN’s hemsida så finns det mer info. om prylarna, men som sagt bered dig på en låååång väntan.
    http://www.gunsails.de/en/
    /Benny

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 10:14

ju mer det blåser ju mindre har ålder och märke för betydelse, GUN vann ju förra året freestyletestet anser jag.
    Dessutom 2 för 1 är ju överkomligt.
    Lite kultigt även att med GUN segla skiten ur
    folk med märkes segel.
    GUN har ju även billiga mastfötter i seanste surf
    så såg dom ju riktigt bra ut, och halva priset bara.
    Marco Copello shapar ju vissa av deras brädor
    och han är ju ganska erkänd för välseglade designs.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 12:02

Vi började importera Gunsails, i juli förra sommaren.

Orsaken till detta var att jag under våren 02 deltog på några Europacuptävlingar och då såg hur bra seglen var. Deras priser är ju som redan nämnts extremt låga.

I den första beställningen som Surf Unique gjordes förra året slarvade fraktbolaget SDFS bort ett paket vilket resulterade i att de segel Benny (i inlägget ovan) önskat att vi tog hem för att titta på och eventuellt köpa inte kom fram.

Efter detta missöde bytte vi direkt till fraktbolaget UPS och har inte stött på några problem utan leveranserna tar 4 arbetsdagar.

Vi beställer kontinuerligt från Gun-sails och anser att de tillhör ett av de mer professionella surf företagen. Vi får våra leveranser snabbt och är mycket nöjda med samarbetet.

mvh Johan
    http://www.Surf-unique.com

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 13:21

Har för mig att Josh Angulo seglade på GUN för
    några år sedan.
    Framgångar eller hur bra det går beror nog mest på
    vem som sitter bakom spakarna.

• peter-andersson

Medlem
    16 januari, 2003 vid 15:05

och jag har för mig att han sålde linjen o drog till holland och hövdade upp pengarna grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 januari, 2003 vid 15:53

Tack för alla svar. Det blir tre nya segel grin.gif

• jonasp

Medlem
    16 januari, 2003 vid 18:21

Du sa att ni kommer stå på mässan. Kommer ni sälja grejor där och i så fall; billigare eller som vanligt?

• waterboy

Medlem
    16 januari, 2003 vid 20:34

Tja Jonas!
    Vet ej hur dom gör på surfprylar men på kläder så höjer dom priserna med 10% och kallar det för ”mässpris”, för d säger faktiskt inte att d är rea wink.gif. Jag har sålt grejor, så jag vet hur de gjorde där iaf.

/abbe

• johan

Medlem
    16 januari, 2003 vid 21:27

Kolla in Loftsails 2003 på http://loftsails.com/2003/
    Dom kan köpas i sverige nu.
    Dom ligger också bra till pris mässigt och har fått bra betyg i tester.

maila licke@surfshop.nu för info.

Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    17 januari, 2003 vid 08:34

Ang Båtmässan,

Vi kommer sälja en del grejor på mässan, men vad och eventuella rabatter är inte bestämt ännu.

Johan /Surf-Unique.com

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vad tror/vet ni om dessa Gunsails 2003?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.