Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad tycker ni som testat på BOW helgen?

• Vad tycker ni som testat på BOW helgen?

Publicerad av langens_kite på 15 maj, 2006 vid 05:45

Skulle villa se lite komentarer av er som testade olika märken.
    Vad är bra och vad är dåligt på olika märken.
    Ärliga svar inga mer eller mindre köpta ”team komentarer”.

Mvh Peter

snygging svarade 18 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • skye10

Medlem
    15 maj, 2006 vid 05:46

Ja upp me feedback, bilder och filmer åt oss som inte var där!

• hbgkitare

Medlem
    15 maj, 2006 vid 07:21

Bra intiative från alla återförsäljare, det tycker jag ni skall göra om!
    Testade Ozone instinct, mycket go drake utan bomtryck!
    Testade Naish Shockwave, skön men blev jävligt trött i armarna!
    Testade Slingshot Turbo Diesel, mycket go, inget bomtryck och enormt bra depower!

Hann inte testa EH eller Cabrihna så det vill jag också göra nästa gång.

Se you!

• hugeo

Medlem
    15 maj, 2006 vid 07:27

testade Ozon lite på playan, var ju lite kallt för pappa hugge att hoppa plurr. Bra kite med bra lyft, ingen ”riktig” bow kite dock, väldigt lik EH wave fast lite mer depower.

• larssa

Medlem
    15 maj, 2006 vid 07:32
    Hbgkitare wrote:
    Bra intiative från alla återförsäljare, det tycker jag ni skall göra om!
    Testade Ozone instinct, mycket go drake utan bomtryck!
    Testade Naish Shockwave, skön men blev jävligt trött i armarna!
    Testade Slingshot Turbo Diesel, mycket go, inget bomtryck och enormt bra depower!

Hann inte testa EH eller Cabrihna så det vill jag också göra nästa gång.

Se you!
    Testade också dessa kites. Ozone instinct 9:a var mycket lättkörd, lite bomtryck förlåtande i byig vind. Naish Shockwave 9:a var också ganska förlåtande, men ganska högt bomtryck och lite tungstyrd. Slingshot Turbo Diesel 10:a som Ozone instinct fast med lite mer häng.

• samhansson

Medlem
    15 maj, 2006 vid 07:37

provade EH-Freestyle 10kvm 2003, grymt skön kite med fett drag och allt sånt. Fina hopp och vågridning i hög klass, den kan allt och den är min.

Hugo lägg upp bilderna från dalen, jag vill se…..

• nic

Medlem
    15 maj, 2006 vid 07:55
    SamHansson wrote:
    provade EH-Freestyle 10kvm 2003, grymt skön kite med fett drag och allt sånt. Fina hopp och vågridning i hög klass, den kan allt och den är min.

Gott att åtminstone prova sin egen kite 😉

nic

• nic

Medlem
    15 maj, 2006 vid 09:11
    HugeO wrote:
    testade Ozon lite på playan, var ju lite kallt för pappa hugge att hoppa plurr. Bra kite med bra lyft, ingen ”riktig” bow kite dock, väldigt lik EH wave fast lite mer depower.

Om man tolkar hugos svar genom ”hugofiltret” kan man ana vilken kite hugo ser som största konkurrent.

nic

• fifi

Medlem
    15 maj, 2006 vid 15:01

Jag har också bara hört mycket goda ord om ozonen…nästa gång ska jag testa den!

• nic

Medlem
    15 maj, 2006 vid 23:11
  • snygging

Medlem
    16 maj, 2006 vid 09:29

Jag har köpt en turbo diesel och är kanske inte helt opartisk då och vinden ändrades ngt under dagen.
    Turbo diesel 12:
    Jag trodde den och alla bow var för nybörjare eller kruisa runt åkare men djäklar!!!!
    Framför allt i sitt övre vindregister vilken hopp maskin.
    när man körde kändes den som en 10a och när man drog till sig baren i luften blev den som en 15.
    Som medel åkare kände man sig som ruben lenten i gigantiska hopp transiations mm med snabba fart landningar.
    Snabbheten var outstanding då man flera gånger på samma hopp kunde svinga runt kiten.
    Stop bollen gjorde att man fick den vanliga goa stopp känslan då man släppte baren med en hand.
    Jag har även kört td underriggad i gottskär och kiten var fortfarande snabb, rask och lekfull och gav mig hopp möjligheter då andra körde underriggat på 16-18 kitar. I vind hålor kan man parera mycket bättre än vanliga kites genom att dra till sig bommen. Man får dock kanske dra in depowern något så att man inte överskotar kiten så att den backar vid fullt bom indrag men detta gäller för de flesta bowkites i lättvind.
    Jag har inte hunnit testa den unhooked ännu men det borde inte vara några problem då depowern sitter på chickenlopen och är därmed väldigt lättillgänglig och stor. Chickenlopen på td verkar djäkligt bra för unhooked, stor styv chickenlop med donky dicken grej (eller vad den nu heter 🙂 )som man kan skjuta åt sidan så att inget är i vägen då man krokar in igen.

Jag testade även ozone men vinden hade lagt sig något, plus att min nacke var helt sned efter en krash men den kändes riktigt skön med lätt bomtryck.
    GK var imponerande i styrkan och hade lätt bomtryck, jag såg magnus bränna av några riktigt imponerande kite lopar med den vilket knappt någon annan gjorde den vindiga dagen.

Som sagt var mina helt novisa ofärgade tycken!!! 🙂

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vad tycker ni som testat på BOW helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.