• frippe75

Medlem
    18 juni, 2005 vid 16:57

Var har du fått prognosen ???

• gurra1978

Medlem
    18 juni, 2005 vid 17:00

Intressant. Den prognosen du visar (var kommer den ifrån förresten?) verkar ju bra. Sen så säger Foreca att det blir rätt bra också. Jag åker nog upp i brist på annat att göra. Jag får ringa farsan på Väddö och be honom rapportera kl 06:00 smile.gif

Enligt honom blåste det tydligen jävligt bra där idag.

• jlaser

Medlem
    18 juni, 2005 vid 19:03

Båtvädret plus

• gurra1978

Medlem
    18 juni, 2005 vid 19:16

Ok, båtvädret plus visar ju något helt annat än vanliga smhi prognosen.

Jag drar upp dit imorgon och hoppas på vind. Kan skicka ett sms på surfnet om det är bra och om jag fattar hur man gör numera.

• rasmus_w

Medlem
    18 juni, 2005 vid 22:28

Var på väddö tror man på? Dagens segling i näsbypark var inte så upplyftande så jag känner mig beredd på att prova nåt annat.

• culing

Medlem
    19 juni, 2005 vid 15:53

Väddö funkade helt OK idag, mestadels 6,7 men även 5.7 funkade tidvis. Vågorna var lite små, de bröt emellanåt vid revet, men inga riktiga hoppramper som det brukar vara. Man får väl vara nöjd med vind iallafall.

• gurra1978

Medlem
    19 juni, 2005 vid 17:43

Klart över förväntan idag. Jag hade kul iallafall. Det var länge sen man hade ordentligt tryck i seglet.

Båtvädret plus verkar ju vara kanonbra. Det har ju blåst väldigt bra idag vid kusten.

• rasmus_w

Medlem
    20 juni, 2005 vid 09:31

Yay! kanondag.

Okej, det var lite kallt i shorty och mina frökenfötter behöver lite härdning innan jag kliver i och ur obehindrat i Bylehamn, men det kommer säkert.

Planing i en kvart är ju inte heller mycket för den långa bilresan men det var ju kartongny (även om jag aldrig såg nån kartong) 5.7:a. Tvärtemot vad man kan vänta sig funkade 5.7 compact 2004 bättre med 70 liters (nu har jag äntligen fått en professionell bedömning av hur stor den är) 80-talsvågis än vad en 5.7 från 1992 brukade göra.

Och som vanligt: fan vad bekymmerslöst det känns att för ovanlighets skull hantera en liten bräda! Inget baxande, bara lite lätt duttande för att få den dit man vill, både när man ligger i vattnet och simmar och när man seglar den.

Att jag sen seglar som en påse nötter och knappt kom runt i en enda gipp är en annan sak, det brukar gå över framåt hösten. smile.gif

• boman

Medlem
    22 juni, 2005 vid 07:15

Svar till:

Båtvädret plus

[/ QUOTE ]
    Vad säger prognosen för Lördag!? wink.gif

Lör: Nordost vridande till nord, 6-10 m/s Dygnets högsta vindhastighet 11 m/s.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications