Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vågbräda
-
Vågbräda
Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2003 vid 14:34Då var det äntligen dags att köpa en vågbräda.
Har titta en del på maui force(AHD) och wave quest(Naish)
.Jag skulle behöva några utlåtanden från pers. som har provkört något av märkena.
oscar svarade 22 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Hej !
jag kan varmt rekomendera maui force.
jag hde tidigare kört på lite olika typ bic och en massa custom brädor tills jag fick min första m-force 8.0a och jag har aldrig kört en skönare bräda helt plötsligt funkade vågridning som jag hade haft ett litet helvete med:)
måste erkänna att jag är lite svagt partisk (lär väll få höra det om jag inte skriver det:)
mvh
Rickard -
Har själv köpt en Maui Force 8´2″ i höst och jag är grymt nöjd med den. Funkar mycket bra i svenska vågförhållanden.
/Också partisk
-
Lite spontant känns de två som rätt olika typer av vågbrädor. Hur har du kommit framt till just dessa två?
För övrigt så tror jag båda linjerna brädor försvinner till 2004.
-
Kan nog vara läge att passa på att köpa en Maui Force då dessa försvunnit ur programmet till 2004 pga Matt Pritchard slutat på AHD. Har haft en MF 8´4″ och den var en grymt skön bräda som jag endast bytte ut pga av lite för lite volym för mig. Hade behållit den om jag haft råd att ha två vågisar. Den är snabb och lättplanad samt svänger gudomligt pga av sin tunna häck. Som sagt enda nackdelen jag upplevde var lite för lite volym för mig. 8´6″orna var slut så det blev en RRD istället…
Logga in för att svara.