Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågbräda/Skimboard

• Vågbräda/Skimboard

Publicerad av curry på 16 augusti, 2004 vid 21:38

vad säger ni som kör på vågbrädor o skimboards? vad rekomenderar ni? är det kul som lättvindsbräda?

peace

gustavl svarade 17 år, 1 månad sedan 15 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 21:39

ja ska fan fixa en skimbörd, skitfett, har en vaugbräda det e gött men litta mindre ahde vatt gött

• davids

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 05:54

Jag och Nisse körde sjukt plattvatten på sandön med en skimboard när det blåste toklite och körde med en 11.5a, det gick i omgångar, hur kul som helst. Skimboarden är en rel billig i mahogny, vågbrädan har jag inte provat med ännu, pajja nosen på den senaste gången jag var i Mölle.

• niklas82

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:34

jag har kört lite grann på skimmboard… men den funkar juh fan inte som lättvinds åk…

• curry

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:35

nä de är väl lite små kan man tänka sig. men en vågbräda med lite volym kanske funkar?
    sen måste det ju va extremt kul o köra med skimboard i VÅGOR..lite det dom är till för grin.gif

• davids

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 10:38

Nja, vågor är VÅGsurfingbrädor bygda för. Skim boards är byggda för att skimma, dvs eng för att ”glida fram över” sen att man kan köra i vågor med de det är en annan sak, men där är ju inga fenor så vågbrädan är nog fan så mycket bättre i vågor…

• curry

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 11:53

vatevöör

• rambo_johnson

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 12:10

Svar till:

vatevöör

[/ QUOTE ]

ingen wsarkasm fö fan nigga

• dirk_diggler

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 16:16

to skim-att planera en fet poolfest med 60 rumäner

• bohm

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 18:34

Svar till:

Nja, vågor är VÅGsurfingbrädor bygda för. Skim boards är byggda för att skimma, dvs eng för att ”glida fram över” sen att man kan köra i vågor med de det är en annan sak, men där är ju inga fenor så vågbrädan är nog fan så mycket bättre i vågor…

[/ QUOTE ]

Skimboards ÄR byggda för att köra i vågor (shorebreak, alltså vågor som bryter precis vid stranden). Det är bara vi som lever på denna breddgraden (som sällan har upplevt eller ens sett riktigt shorebreak) som tror att de bästa dagarna för att skimma är totalt plattvatten och en ”riktigt go’ skim” är att glida fram 2-3 meter inne vid stranden.

Ta en titt på hur skimboarding ska se ut:
    http://www.skimonline2.com/multimedia/videos/movie_preview.wmv

• davids

Medlem
    17 augusti, 2004 vid 18:56

Jag vet hur skimboarding funkar. Visserligen KAN man surfa vågor med en skimboard men vågsurfing brädan är ändå bättre till det. så att säga att en skimboard skulle vara bättre i vågor kan ju knappast stämma

• curry

Medlem
    24 september, 2004 vid 18:44

var fasiken skaffar man sig en skimbräda i sverige då??

• mrmille

Medlem
    24 september, 2004 vid 18:51

Svar till:

var fasiken skaffar man sig en skimbräda i sverige då??

[/ QUOTE ]

kolla
    http://www.jswebs.nl/skimpages/
    http://www.vicskim.com/ « med online shop

• bohm

Medlem
    24 september, 2004 vid 18:51

surfers paradise hade sist jag var där…

• curry

Medlem
    24 september, 2004 vid 18:57

de har inget på hemsidan, Pepe kanske kan svara lite på den frågan? har ni skimboards på surfers eller?

• martent

Medlem
    24 september, 2004 vid 20:18

Det är svårt som fan och det är nog bättre att använda skimmboarden som man ska än att kita med fast det ser rätt roligt ut (filip är duktig på det)!Men vill man ha något för lätt vind måste det vara bättre med en stor kite bräda av något slag.. cool.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vågbräda/Skimboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.