Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vågor i Blekinge?
-
Vågor i Blekinge?
Publicerad av anonym-anvandare på 7 juni, 2000 vid 11:07Vart finns det vågor i Blekinge? Har varit runt å spanat men överallt? är det dansgolv mer eller mindre. Kan det vara så att denna kuststräcka suger fett ? Ge mig nu lite heta tips.
Semlor & kantarelleranonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Du har nog rätt i det där med suger fett. Torhmamn ät ju inget vidare men är du åt det hållet så är det Petersvik som gäller. I Karlskrona är det Hasslö ytterskärgård som har mest att erbjuda. Enstaka dagar kan det vara riktigt OK där. Ronneby ska ha någon spot de också, men jag har tyvärr varken seglat eller hittat den.
-
Finns det nån klubb eller liknande i K-krona? Jag skall flytta ner men det verkar vara en flopp rent seglingsmässigt.
-
Det enda bra stället i Blekinge heter Lindö, vilket ligger en liten bit
utanför Ronneby. Dock är det lite krångligt att ta sig dit, men med rätt karta
så är enkelt. För att komma till parkeringen får man öppna en grind till en hage,vilket inte är förbjudet. På höstarna kan det bli grymt stora vågor, och dessutom rena, vilket man inte kan tro med tanke på övriga ställen i Blekinge.
/ Nicke -
Om du vill dansa så kom till Sandviken i Sölvesborg så ska jag bjuda upp dig när det blåser 15 väst till och med sydost.
Vilket annat ställe kan man segla i alla dom riktningarna??Your welcome///En danssugen S-66
-
Hur kör man lokalt vid Sandviken ? Det är väl inte vid badstranden antar jag, för där kan man väl inte köra med bilen ner ? Kan du ge lite detaljer hur man
kör ner till vattnet ? -
Bolleskären var en sådär idag du…om det blåser mer blir det brutalt.. Surt när man för åka taxi in =) kapten UDo
Logga in för att svara.