-
vågor+europa+juni
Tja
Vart drar man för sköna vågor i Europa och bra vindstatistik. Vill inte köra 3.3 i pozo.
4.7 segling med sköna vågor. plus varmt och skönt ställe..
portugal, canarieholms m.m.? Statistik vind prio
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › vågor+europa+juni
Tja
Vart drar man för sköna vågor i Europa och bra vindstatistik. Vill inte köra 3.3 i pozo.
4.7 segling med sköna vågor. plus varmt och skönt ställe..
portugal, canarieholms m.m.? Statistik vind prio
Med prio på vinden så kan marocko bara ett alternativ (ok då, inte europa, men nästan). Normalt sett skall det väl iofs blåsa huggorm a’la pozo (men inte riktigt lika illa). Vi seglade dock mest 4.4/4.7 förra året.
Jag har inte hittat nått ställe som verkligen levererar vågor sommartid, tyvärr (inte till överkomliga pengar iaf).
Har inte varit i Marocko, men det är nog ett bra alternativ för sköna vågor.
Vet inte riktigt vad sköna vågor är för dig.
De största vågorna jag har fått på sommarn i Europa har jag fått i Guincho, Portugal. Där brukar man kunna räkna med ca 2/3 vindsurfingbara dagar vilket är lite sämre än Marocco och Canarie öarna. Segel mellan 5.3 och 3.5 kan behövas.
Pozo är en favvo för mig när det gäller hoppvågor. Det brukar dock inte vara speciellt stort, men klart kul tycker jag. Även där är ca 3.5-5.3 lämpliga storlekar. Tro inte att det blåser 3.5 varje dag under sommaren, men visst lär du få uppleva det. Säkerligen det blåsigaste stället du kan hitta i alla fall.
El Medano Teneriffa är ett sjyst alternativ. Lite bättre vågor än Pozo och lite mindre vind. 4.0-5.5 är nog rätt storlekar att ha med dit. Det finns lite olika alternativ av våg här beroende på vilken nivå man är på.
Ska du satsa på vågridning är nog Marocco och Guincho mina hetaste tips, men själv hade jag valt Pozo eller El Medano.
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser

Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › vågor+europa+juni
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.