Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vågspot
-
Vågspot
Publicerad av marh på 30 april, 2005 vid 11:14Någon som har tips på bra vågspots i skåne?
mackan svarade 20 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar -
2 Svar
-
Österlen… Ställen som mälarhusen sandhammar borrby mfl. När vinden har legat på ett tag från sydost och sen vrider till sydväst eller nordost kan det bli riktigt stora vågor som bryter ganska bra för att vara sverige. Även sydkusten öster om ystad e det schyssta vågor titt som tätt. Sen ska det finnas nått uppe på bjärrehalv ön men det ska jag inte uttala mig om.
-
sandhammaren och mälarhusen e väl inte sååå gött. blir rätt så stökigt där. löderups camping på västligt kan bli riktigt stort, typ face på dubbel gubbe, lite stökigt där också men inte så farligt.
borrby e fint med grandiosa vågor men mycket strömt vilket gör att det blir rätt jobbigt att höjda tillbaka.
gislövshammar är ju en klassiker bland vindsurfare, tror det ska va rak NO men jag kan ha fel. vet ingen som kitat där ännu men fråga mig igen när det varit bra ladd från NO ska det väl kunna bli en rapport.
finns många fler fina vågspots men som sagt rapporter kommer…(om det inte är allt FÖR bra, dem spotsen får ni nog leta upp själva =)
Logga in för att svara.