Tjena,
har använt vacumpåsar en hel del, iofs aldrig för o bygga surfbrädor utan för att bygga möbler, men teorin är densamma…
Vacumpumpen jag använder går att ställa in efter ett visst antal ton tryck (lbs pressure / cm2) och när trycket i påsen sjunker (det gör alltid det, oavsett hur tätt du sluter den…) så kickar pumpen igång igen en minut eller två för att återställa trycket.
Se upp med att få vatten insuget i pumpen – ett tips baserat på egna dåliga erfarenheter!
Påsen då – jag använder en köpt modell i vad jag vill minnas är tjock, gummiaktig genomskinlig vinyl. Den är självförslutande iomed att vacumet suger ihop den så det blir helt tätt, inget man behöver tänka på. Däremot så måste du ha en förstärkt öppning, ett litet hål där slangen till pumpens utsug trycks in. Vet inte vad för bag du har, men är den gjord för ändamålet så har den bergis ett sådant hål…
Vidare behöver du något som har ”kanaler” som luften kan sugas ut ur påsen genom – jag anänder en stor jäkla skiva 3/4″ Melamine, med halvt genomsågade såror i ett rutnät med c:a 5 cm mellan skårorna, sågade på vanlig bordssåg med 1/4″ klinga. Detta för att bagen inte ska kunna gå ner i springorna, men luften ska kunna sugas ut…
Sedan är det bara att limma/plasta – förresten – 90% av jobbet görs igenom att man gör en välgjord form att ”suga” över… det blir tryck i motsvarighet som att parkera ett par bilar uppepå formen, så se till att den e stark nog, o välbyggd… skumplast (foam) funkar utmärkt att ”suga” på… trycket fördelas jämt och man gör lätt former med skum…
Ska du ta av bitarna eller bara laminera på? lite skillnad, men ska du ta av bitarna så får det inte vara några ”undercuts” alltså måste du ha släppvinklar på formen på mindre än 90 grader, men det visste du säkert redan…
Sedan är det bara att limma loss med epoxy, polyester eller vad du nu ska använda… ett tips är att packtejpa formen om du ska återanvända den, blir lätt att få bort överflödiga epoxin då.
Hoppas det svarade på några frågor, om du visste allt redan så kanske det kan hjälpa någon annan som e sugen på o testa! Vacumformning e bland det roligaste som finns, helt magiskt att se bitarna komma ut helt snygga o kurviga! 
Har själv aldrig byggt en surfbräda (än!) men har som sagt byggt en hel del möbler med vacumbag. Ännu roligare är att thermoforma plast med tex vacumformning, gör en hel del av det i jobbet…
Lycka till!
/Martin