Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › val av bräda?
-
val av bräda?
Publicerad av magnus-v-m på 15 september, 2009 vid 13:25hej är en bättre nybörjare som har en 105L bräda nu.
denna behöver ju vattenstart så tänkte gå upp lite i storlek till 125-135.
har en polare stationerad i perth i ett år, är det värt att han köper en bräda där o skickar hem? vad ska man ha o hur skickar man smidigast hem den?mvh magnus
magnus-v-m svarade 15 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Nej det tycker jag låter onödigt dyrt och jobbigt… Har du tänkt köpa en splirrans? Ska du ha kvar den mindre tills du är bättre?
Finns ju en del fina på köp och sälj här, har vart mycket i 130-140 liters klassen.. Vad väger du? Skulle kunna tänka mig att den här är bra..
http://0108dev.surfzone.se/ppc/showproduct.php/product/25068/cat/12
/Hellgren
-
jo det är sant men det är ju roligare att ha en ny en gång i livet 😉 ?
men dom går så fort här, hinner ju inte lyfta luren förens dom är sålda!
jag väger 75-80 -
Knatte
Gäst15 september, 2009 vid 19:41magnus.v.m;576274 wrote:jo det är sant men det är ju roligare att ha en ny en gång i livet 😉 ?
men dom går så fort här, hinner ju inte lyfta luren förens dom är sålda!
jag väger 75-80Du kan väl fortfarande köpa en ny bräda eller ny fjolårsbräda billigare i Sverige och inte behöva ta in något från australien:tongue:
Du har ju surfspot, surfers, surfbutiken mm. som har banners här, bör ju kunna fixa billigare dealar.. -
Håller med knatte.. Dock tycker jag att du kanske ska skaffa dig en beggad större bräda nu och sen köpa en ny när det är dags att gå ner ett steg igen. Nu kan jag bara prata för mig själv, men jag skulle inte haft en stor bräda så jätte länge. Som det är nu kör jag 117 liter som största och då väger jag straxt under 100. Jag är inte ens speciellt bra på att surfa, så det bör nog inte ta någon tid innan du är där också.
Eller tänker jag fel knatte?
-
Quote:hej är en bättre nybörjare som har en 105L bräda nu.
denna behöver ju vattenstartQuote:jag väger 75-80Det där får jag inte ihop riktigt.
Borde inte 105Larn gå att dra rigg på för dig? -
Knatte
Gäst16 september, 2009 vid 04:52hellgren;576331 wrote:Håller med knatte.. Dock tycker jag att du kanske ska skaffa dig en beggad större bräda nu och sen köpa en ny när det är dags att gå ner ett steg igen. Nu kan jag bara prata för mig själv, men jag skulle inte haft en stor bräda så jätte länge. Som det är nu kör jag 117 liter som största och då väger jag straxt under 100. Jag är inte ens speciellt bra på att surfa, så det bör nog inte ta någon tid innan du är där också.Eller tänker jag fel knatte?
:tongue::tongue::tongue:
Tror att en bräda omkring 120-130 liter med lite bredd borde funka omgående, sedan har du kvar den 105 litare att utvecklas på. -
Tror du verkligen det är den han vill lägga pengar på?
Jag hade hellre sparat mina pengar till senare och köpt en ny när jag vet vilken storlek och sorts bräda jag vill ha.. Och när mängden kastfall minskat 😉
Crash! Självklart går det att dra rigg på den för honom, men vi vet ju inte.. Den kanske är 40 cm bred. Då blir det lätt lite ostabilt 😉
Men Magnus, precis som crash säger så går det att dra rigg på den. Bara att öva.. Så du inte går runt och struntar i den brädan tills vattenstarten sitter. -
hellgren;576351 wrote:Crash! Självklart går det att dra rigg på den för honom, men vi vet ju inte.. Den kanske är 40 cm bred. Då blir det lätt lite ostabilt 😉
Men Magnus, precis som crash säger så går det att dra rigg på den. Bara att öva.. Så du inte går runt och struntar i den brädan tills vattenstarten sitter.den är ca 50 bred o blir sjukt instabil så minsta våger som blir när jag drar rig så är jag under vattnet igen!
men tack så mycket för alla tipps! då vet jag att det inte är värt transportkostad o dyligt 😉
Logga in för att svara.