• Val av rigg

Publicerad av anonym-anvandare på 31 juli, 2002 vid 08:11

Jag står i valet och kvalet med att välja rigg till en Fanatic Viper 90 bräda. Jag tvekar mellan Fanatic Freewing 2002 (7 m^2) och NP Supernova 02 (7.4 m^2). Fanatic masten är tvådelad och gjord i epoxy medan NP masten är gjord i carbon. Jag är relativt ny i sporten. Finns det någon med erfarenhet som kan hjälpa mig i valet?

voodoo svarade 23 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    31 juli, 2002 vid 08:15

Köp NP. Kvalite’ och prestanda som du inte kommer att bli besviken på. Går även att sälja när du skaffar nytt.

• anonym-anvandare

Medlem
    31 juli, 2002 vid 08:17

Hej,

Nu nämner du inte något om prisskillnad mellan de 2 riggarna, men jag tror att NP riggen är ett strå vassare. Definitivt så råder jag dig att satsa på carbonmasten. Jag har inte seglat något av seglen men jag har sett Supernova 02 och jag tycker att det seglet ser helt OK ut.
    Lycka till!

• getwet

Medlem
    31 juli, 2002 vid 08:32

Inte mycket att fundera på, precis som de tidigare inläggen är det NP som gäller, under förutsättning att du är beredd att betala en liten mer peng för carbon och bättre segel. Men…troligen får du tillbaka mellanskillnaden den dagen du byter ut grejerna mot ännu bättre. Epoxi masten och Fanatic seglet skulle jag vilja påstå vara helt osäljbara i andra hand, och ingen butik vill ha dem i inbyte(jag tror det iallafall). En annan fördel med NP grejerna är att du förmodligen kan ”växa” i dom en säsong eller två. Det finns dock mycket andra bra grejer på marknaden också än just NP!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    31 juli, 2002 vid 08:46

Bägge riggar finns på Surfer’s Paradise:

http://www.surfersparadise.nu/komplrigg.html

• voodoo

Medlem
    31 juli, 2002 vid 09:22

Köp North… Wallen brukar kunna ge bra ett pris vid köp av en komlett rigg..
    se http://www.north-sails.com/frameset.asp
    Skulle tro att North’s Tonix seglet skulle passa utmärkt!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications