- 
		Val av sele – igenGammalt favoritämne: Jag brukade ha en stor hård Dakine Tabu-sele men den fick jag ont i ryggen av om jag seglade länge. Det var en sådan där sele som alla säger att ’man ska ha’ för att stora och hårda selar ’vill alla ha’. Nu har jag i ett års tid använt en liten mjuk Pro Limit Felix som jag inte får ont av – förutom ibland! Det har hänt två gånger nu att längst ner på sidan/framsidan (se bild) av revbenen så gör det bara döont. Den här gången är det väl okej, men förra gången kunde jag knappt röra mig på flera dagar och så fick jag köra med blöjsele i ett par veckor efteråt… Det onda kommer inte direkt, så jag vet inte helt vad det är som gör mig illa eller när det händer. 
 Misstänker att det kan ha något att göra med att leashen sitter i ryggen och när man ramlar med ryggen mot draken ibland, så blir kroken tryckt mot magen, men det är ju bara en gissning.Är det bara att välja rygg eller revben och så lära sig att leva med smärtan, eller? 
 Har någon varit med om något liknande?
 Det är ju dötrist att hålla på och köpa dyra selar hela tiden när man ändå bara får ont av dem!Tips? 
Logga in för att svara.