-
Välja Kitebräda
Tjena Kitare!
Jag har vindsurfat länge och varje sommar har jag försökt dra ut på sjöbrisen som alltid varit lite för svag för att få iväg min bräda i planing medan skadeglada kitare brännt förbi. Nu skall det bli ändring på det!
Jag har införskaffat en kite, Cabrinha Omega HD 15 Freeride, för att lätt få planing och sedan har jag tänkt att kunna åka lite snöbräda bakom den på vintern.
Jag behöver en bräda som passar. Jag skall gå en liten kurs i sommar och hoppas att jag ganska fort kan segla hjälpligt. Den skall främst användas för glassig freeride-cuising men jag är mycket för hopp och trick i vindsurfing och snowboard så det hade varit bra om den kunde funka för enklare freestyle.Vad skall jag ha för något? Längd, bredd, modell osv…
Jag vill inte lägga för mycket eftersom jag inte vet hur mycket kitat det blir. Hur gammal bräda vågar man köpa? Har det varit någon revolution inom utvecklingen (likt den med vindsurfbrädor i början på 00-talet)?Är tacksam för all hjälp jag kan få eftersom jag nu inte vet nåt…
Logga in för att svara.