Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välja segel till 110l fanatic hawk – 06

• stoorfaen

Medlem
    2 januari, 2009 vid 10:25

Ok, tjackade ett 8,5 challanger fluido techno till min hök 108 och det steker bäst hittills! Jag är supernöjd med riggen och den håller bra även i lite starkare vindar! storleken är lugn, men jag skulle kanske inte häkta på något större.

• sunh

Medlem
    5 januari, 2009 vid 15:46

Kanon då vet jag. När jag fått in snitsen lite mer så ska jag nog leta efter ett freerace/race segel runt 8 kvadrat.
    Vilken vind krävs för planing?

• tim-eriksson

Medlem
    5 januari, 2009 vid 17:24

Jag planar från 6 ms med 7.8 och 144 liters , 65 bred. 75-78 kg.
    Förhoppningsvis går jag igång ännu tidigare med mitt nya 8.4 i sommar !

• sunh

Medlem
    6 januari, 2009 vid 17:58

Vad tycker ni om Pro Limit sjögräsfena 32 cm? förutom det bra priset

• surfen

Medlem
    6 januari, 2009 vid 19:54

@Sunh 524168 wrote:

Vad tycker ni om Pro Limit sjögräsfena 32 cm? förutom det bra priset

Har kört med den i flera år nu, tycker den fungerar bra, släpper skräpet som fastnar å det räcker för mig. Den åker fram när man är på HP, om sensommaren när det är som värst.
    Kör med fenan på fremove/cross brädor

Annars kan jag rekomendera en annan kanon fena Choco Weeed dom små storlekarna är åt wavehållet medans dom större går åt Freerace. 200/300kr dyrare och i G10 så man kan slipa dom om man får bottenkänning!!
    Kör med fenan på fremove/cross brädor

Längd Segelstorlek Box
    23 cm 4.5 – 5.5 kvm US/Power
    27 cm 5.5 – 6.5 kvm US/Power
    33 cm 6.5 – 7.5 kvm Tuttle/Power
    40 cm 7.5 – 9.0 kvm Tuttle/Power

surfen

• sunh

Medlem
    5 februari, 2009 vid 20:07

Det blev lite begagnade fenor av en kille. Persson Aagensen 28 cm slalom och 26cm sjögräs. Fick även med en kapad 28cm slalom (från 32cm). Va lite sletna men jag är rätt händig när det gäller spackling med att få det jämt och fint(lackat ett par bilar). Detta får duga har verkligen liten budget. Detta ska hålla i 3,5 år till tills man är nyskiten civilingenjör.

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Välja segel till 110l fanatic hawk – 06

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.