Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var är alla surfare?

• Var är alla surfare?

Publicerad av anonym-anvandare på 12 juni, 2000 vid 10:54

Spanar in div. ”Svenska beach-kameror” och konstaterar att trots i det närmaste perfekta vindar så är det i det inte precis fullt på vattnen.
    Kanske är det JPEG:en som just suddar bort sufare från bilderna.
    Kan nån förklara det här????
    Alla kan ju inte typ vara lika förkylda som jag.

anonym-anvandare svarade 25 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • easyrider

Medlem
    12 juni, 2000 vid 11:12

borrby

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2000 vid 14:31

Ahaaa, då känner jag mig lugn igen

• silversurfarn

Medlem
    13 juni, 2000 vid 08:21

Du har helt rätt. JPEG formatet är ju ett komprimerande format, och själva komprimeringen består i att ta bort alla surfare och ersätta dem med hav = bara blått = mindre information att lagra.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 15:23

Ett ursmart sätt att locka surfare, cam-bilderna visar tomt men i själva verket är det knök-fullt.

Spanade man in idag så var det ju rent episka förhållanden på ett ställe men inte en surfare på bilden. Dom har JPEG-komprimeringen givetvis suddat bort och ersatt med vita gäss.
    Tänk vad förvånad man skulle bli om man åkte dit och såg alla dessa surfare i verkligheten.
    Kanske är det så att dom i själva verket surfar så sakta så att dom bara delete-as av JPEG:s rörelseoskärperutin.

Fast spelar roll nu när man äntligen kan ta in bilder direkt från US Satellite and Command Center och KH-11.
    Uffe minska ut-halet med 2 cm.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications