Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Var har ni alla era utrustningar under vinter?
-
Var har ni alla era utrustningar under vinter?
dodgecurve svarade 19 år, 9 månader sedan 21 Medlemmar · 27 Svar
-
Jag kan ju visa min ekonomiska lösning. Den kanske inspererar någon :). Allt får plats i rummet, 2 brädor, 2 master och 5 segel m.m. det jag använt är en avlång lastpall som jag fått gratis från ett företag och sedan staplat allting på, enligt bild.
-
Som utlovat kommer lite bilder på min förvarings plats 🙂
Som säkert fler råkat utför fyllde surf/Kajaken/Segebåts prylarna helt plötsligt hela garaget!! Vad göra, jo jag bestämde mig för att vincha upp hela rasket i taket och plötsligt så fick jag massor av plats att fylla med mer prylar 🙂
Jag var inne på att skruva upp konsoler i taket så att man kunde lirka upp prylarna på dom. Men eftersom kajaken är rätt lång så gick inte det. Sagt och gjort, en vinch inhandlades, ett gäng block och massor av tamp, tampen använd normalt i fall till segelbåtar så den är stark och slittålig. Efter mycket skruvande och pysslande så kan jag numera hissa upp allting i taket och när jag vill använda prylarna så hissar jag ner det på golvet eller i midje höjd beroende på vad som blir enklast för stunden. Sweeet! 🙂
Ramen som grejerna ligger på används sommartid som krage i min kärra när jag drar på semester, på det sättet kan jag med hjälp av ett lock ta med mig alla surf prylar utan att behöva lasta dom på taket på bilen + att dom ligger skyddade för väder, vind och hulliganer…
-
Vad gillar ni föresten skillnaden mellan Naish Hybriden och formulan 🙂
-
Fin fin lösning!!!
Kan man gå rakt under lr behöver man böja sig lite ??
-
Nix det finns god marginal mellan huvudet och ramen. Det kanske är 2.00-2.10 i höjd beroende på hur man lastar och jag är 1.80 så det är lugna gatan!
-
Även i ett 12.5 m2 stort studentrum hittar man plats! 😉
-
Svenne wrote:Stang, jag har gjort precis samma sak! Funkar kanon. 🙂
Misstänkte att fler kommit fram till denna eminenta lösning. Tycker det är ruggigt skönt att bara kunna hiva av allting på ”liften” och vipps så är allting undanstuvat!! 🙂
En fördel som jag ser är att allting ligger relativt luftigt torkar fort…
-
Vad är det för fel med att bilda en ”strukturerad” hög i Pappas garage?
-
Hehehehe jo jag hade liknande ”strukturerade” högar i mitt dubbel garage men när jag inte längre fick in bilen började sambon protestera lite och påstå att jag kanske skulle dra ner på pryl inköpen. Detta var förståss inte bra och resultatet blev min ”lift”, så nu kan jag glatt fortsätta å handla 🙂 🙂
-
Är det bara jag som använder en veteranklassad bubbla som hylla i garaget?
bilder kommer.
Logga in för att svara.