Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var har ni alla era utrustningar under vinter?

• militaren

Medlem
    9 januari, 2006 vid 17:50

Jag kan ju visa min ekonomiska lösning. Den kanske inspererar någon :). Allt får plats i rummet, 2 brädor, 2 master och 5 segel m.m. det jag använt är en avlång lastpall som jag fått gratis från ett företag och sedan staplat allting på, enligt bild.

• stang

Medlem
    9 januari, 2006 vid 18:13

Som utlovat kommer lite bilder på min förvarings plats 🙂

Som säkert fler råkat utför fyllde surf/Kajaken/Segebåts prylarna helt plötsligt hela garaget!! Vad göra, jo jag bestämde mig för att vincha upp hela rasket i taket och plötsligt så fick jag massor av plats att fylla med mer prylar 🙂

Jag var inne på att skruva upp konsoler i taket så att man kunde lirka upp prylarna på dom. Men eftersom kajaken är rätt lång så gick inte det. Sagt och gjort, en vinch inhandlades, ett gäng block och massor av tamp, tampen använd normalt i fall till segelbåtar så den är stark och slittålig. Efter mycket skruvande och pysslande så kan jag numera hissa upp allting i taket och när jag vill använda prylarna så hissar jag ner det på golvet eller i midje höjd beroende på vad som blir enklast för stunden. Sweeet! 🙂

Ramen som grejerna ligger på används sommartid som krage i min kärra när jag drar på semester, på det sättet kan jag med hjälp av ett lock ta med mig alla surf prylar utan att behöva lasta dom på taket på bilen + att dom ligger skyddade för väder, vind och hulliganer…

• stang

Medlem
    9 januari, 2006 vid 18:16

Vad gillar ni föresten skillnaden mellan Naish Hybriden och formulan 🙂

• jonaish

Medlem
    9 januari, 2006 vid 18:24

Fin fin lösning!!!

Kan man gå rakt under lr behöver man böja sig lite ??

• stang

Medlem
    9 januari, 2006 vid 18:49

Nix det finns god marginal mellan huvudet och ramen. Det kanske är 2.00-2.10 i höjd beroende på hur man lastar och jag är 1.80 så det är lugna gatan!

• svenne

Medlem
    9 januari, 2006 vid 21:22

Stang, jag har gjort precis samma sak! Funkar kanon. 🙂

• el_duderino

Medlem
    9 januari, 2006 vid 21:28

Även i ett 12.5 m2 stort studentrum hittar man plats! 😉

• stang

Medlem
    9 januari, 2006 vid 22:07
    Svenne wrote:
    Stang, jag har gjort precis samma sak! Funkar kanon. 🙂

Misstänkte att fler kommit fram till denna eminenta lösning. Tycker det är ruggigt skönt att bara kunna hiva av allting på ”liften” och vipps så är allting undanstuvat!! 🙂

En fördel som jag ser är att allting ligger relativt luftigt torkar fort…

• surfmanj

Medlem
    10 januari, 2006 vid 06:48

Vad är det för fel med att bilda en ”strukturerad” hög i Pappas garage?

• stang

Medlem
    10 januari, 2006 vid 08:24

Hehehehe jo jag hade liknande ”strukturerade” högar i mitt dubbel garage men när jag inte längre fick in bilen började sambon protestera lite och påstå att jag kanske skulle dra ner på pryl inköpen. Detta var förståss inte bra och resultatet blev min ”lift”, så nu kan jag glatt fortsätta å handla 🙂 🙂

• clemens

Medlem
    10 januari, 2006 vid 10:00

Är det bara jag som använder en veteranklassad bubbla som hylla i garaget?
    bilder kommer.

• dodgecurve

Medlem
    10 januari, 2006 vid 14:39

Har köpt ett ställ på IKEA som funkar utmärkt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var har ni alla era utrustningar under vinter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.