Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Var idag Måndag?
-
HeHe nu är det slut på tystnaden ! !
Lundåkra Locals e tebaka in town ; )
//Pan
-
fan ja har besluts ångest pan ring mig om d e vind i la, har lite wave kitar vi kan testa…:)
0705364482 Tre…
-
Vi får se om jag hinner ida ? har lite och pula med kom juh hem igår natt sent…
Men senare i veckan är jag klart på!!
//Pan
070-55 44 545 -
det blåser tydligen hästa kug på näset vi drar ner nu ja oHiFi o erik… tar med lite demo prylar..
-
Vägverket stämmer väldigt bra eftersom det sitter vindmätare överallt längs vägarna, bra att se ungefär hur läget är just nu. Det finns dock ett värde du inte har någon som helst nytta av det är högbron mitt på öresundsbron visar nästan alltid minst 5 m/s mer än vad det blåser inne vid land. Jag brukar gå efter lernacken och trelleborg på vv , Sturup på DMI detta är ju inga prognoser utan endast vad det blåser just nu. Det fina är att det finns över hela Sverige inte bara oss här nere i Skåne
-
Kollade SMHI precis ser ut som att vinden kommit på näset!

4. Falsterbo-Hallands Väderö:
Kustobservationer från 2004-04-27 kl: 14:38:15
Falsterbo: SO 8 m/s. 10.8 grader. uppehåll. -
Näset Locals var ute och åkte i morse riktig bra vid Parkvägen faktiskt.
Vi skall ut igen om typ en halv timme hoppas bara vinden är kvar.Lalle
-
Det var grymt bra idag !
Fick provat min nya EH freerider 12:a. Säger inte att den är bättre än andra märken från 04, då jag inte provat dem. Kan dock säga att de som har 04:or bättre än denna äro även de lyckliga !
Denna kite var bättre än väntat, jäkligt grym ! med mina mått mätt gick den snabbt som satan o lyftet, hmm vågade aldrig ladda på fullt men de lyften jag fick räckte för att ja skulle bli höjdrädd iaf, ett sjukt jäkla lyft i den draken asså ! Det som nästan var mest imponerande var nog kontrollen man hade över draken, lättmanövrerad med braaa depower.
Så slutsatsen blir att jag är jäkligt nöjd ! Var gött idag
(ska jag hitta nåt o klaga på så skulle det vara bristen på backventieler till struttarna som var jobbigt att blåsa upp hårt)Hoppas på mer vind i veckan
Logga in för att svara.