Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Var kan man få sin snowboard målad?

• Var kan man få sin snowboard målad?

Publicerad av peegee på 3 mars, 2006 vid 09:15

Hej!
    Jag har en snowboard som jag tycker har ett tråkigt utseende. Vet någon var man kan få den målad/sprayad…?

Är inte så ofta inne på steffo så kan du skicka till min mail: philip.gehander@malmo.com

Tack!
    Philip

mrmille svarade 19 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jonaish

Medlem
    3 mars, 2006 vid 09:38

gå å köp färg själv å måla på, då kommer du inte bli besviken och mer som du hade tänkt dig ….

köp:

grundfärg..måla ca 2 ggr typ

den färgen som du ville ha t.ex blå….. måla igen ca 2 ggr typ

sen om du vill hade nice så köp lack…….. spruta några ggr

Men det finns högblankfärg.. Jag hade bara det på min mobil men färgen går att rispa bort så det är smart att köra med grundfärg oxå..kan fixa bilder på hur det blev … Och glöm inte att köpa tejp å teja det du inte vill ha färgat..

Du kanske tycker att det kommer bli svårt men det är INTE DET om du bara läser hur man gör på sprayburken så är det skit lätt….:D

• jeppo_f

Medlem
    3 mars, 2006 vid 10:59

Jag är mycket skeptisk till att det är så lätt. Det kan nog funka på ett mobilskal, men en snowboard flexar mycket, och färgen kommer spricka om du använder fel färg.

Du kanske kan ringa till Extrem (0647-32200) och fråga vilken färg dom använder.

/jeppo

• jonaish

Medlem
    3 mars, 2006 vid 14:48

Har du spryat något lr så ??

De e ju bara att röra handen helatiden och inte spray lite å sen lite där å där..
    Sparya sakta hela tiden å det e typ 20-30cm mellan det du målar å burken så blir det bra å e det svårt så kan man ju ta å spraya lite på något så man får in det lite…..

Jo klart att färgen kan spricka men inte bara för det e en snowboard för den flexar mycket, moppe kåpor som man målar själv kan färgen oxå spricka upp, men det är ju materialet som inte färgen fastnar på som gör att det spricker. Men fråga där du köper färgen så ska de nog inte va några problem tror jag

• ola_p

Medlem
    3 mars, 2006 vid 15:50

Att det blir problem med att färgen blir för styv och spricker är väl inte helt osannolikt, även om det borde fungera så länge grundarbetet är bra och färglagret inte är för tjockt, för visst fan kan man få en airbrushad bräda att hålla, eller?

• mrmille

Medlem
    4 mars, 2006 vid 17:41

kör med epoxyfärger, uteslutande

med de bättre modellerna av det kan du lacka en gummistövel om du så önskar

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Var kan man få sin snowboard målad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.