Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Var köper jag bra freestyle plates?
-
Var köper jag bra freestyle plates?
Publicerad av anonym-anvandare på 2 november, 2003 vid 12:46Jag är på jakt efter freestyle plates, men jag hittar inga jag gillar. På surfers paradise har de ju i och för sig den här:
men den ser inte så där skitbra ut. Verkar lite tjock, tycker jag. Både cabrinha och local spirit ser ju OK ut, men de har varit slut hur länge som helst. Har någon testat den från Tekkno? funkar den? Var får jag tag på någon bra?/Rasmus
anonym-anvandare svarade 22 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
varför ska du ha sånna? bara en massa onödig vikt…
Vet att crille kör med dom ”Techno” och tycker dom är kanon… fast lösa padds som man klistrar och stroppa då.
//Pan
-
Om du bestämmer dig för att köpa ocean rodeos pads bör du ha i åtanke att de inte går att justera vinkeln gentemot brädkanten om du inte har många skruvhål på brädan. Dom e sjukt sköna men funkar liksom inte till alla bräder.
Lycka till!
-
Det är just det som är problemet. Alla skruvhål sitter längs mitten på brädan, och det är därför jag vill ha plates, så att jag kan få till lite ”duckstance”.
Plus att jag inte vill klistra grejer på brädan. Det känns så permanent, och jag vill gärna kunna ångra mig.
…men om chrille gillar dem, så duger de nog åt mig. Tackar!
/Rasmus
-
tejpa med dubbelhäftande tejp, det sitter OCH går att ta bort…
-
Säljer 3D-Kite’s sortiment men har inte dessa hemma för tillfället (ca en vecka…)
Har även footplates, pads & straps från Waves som nästan verkar va´ smidigare & lättare…
/JOnas
http://www.kitesurfing.se -
Hej, dom där 3D på bilden har jag kört. Och dom fastnar faktiskt i vattnet i hälen så att dom bromsar. Och dom var också tejpade på brädan men tejpen lossna när man körde .så man måste nog ha nåt som sitter fast.
Mypa
-
Kunde kanske vart nåt, men nu har jag redan beställt tekkno-plattorna. Waves-plattorna verkar ju iofs små och lätta, men bara skåror för skruvarna gillar jag inte. Det känns bättre att ha det som de flesta andra tillverkare gör, så att man skrivar fast den genom ett hål och en skåra.
Tack för hjälpen hur som helst!/Rasmus
Logga in för att svara.