Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing var på öland de närmaste dagarna ?

• var på öland de närmaste dagarna ?

Publicerad av wilund på 23 juli, 2010 vid 15:22

oj , nu kommer visst vinden …
    är på öland och undrar vart man kan räkna med att det är andra surfare de närmaste dagarna.
    någon local som vet om ålebäck kommer funka på gällande prognos (n-nno),
    antar det kommer vara folk uppe vid trollskogen men vet inte om jag hinner/orkar åka dit från där jag bor (ekerum) (hur kommer man ner till stranden med prylar i trollis )

eller finns det andra alternativ ? blir det ok kanske vid köpingsvik om det är ren nord?

tack på förhand

oscar

oldschool svarade 15 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sea_surf

Medlem
    23 juli, 2010 vid 16:42

Tänker segla vid Ålebäck imorgon förmiddag, gissar på att det blir några där som inte orkar åka upp till norra Öland? Fast jag är ju inte direkt ”local”, hoppas bara att vinden når ner så det blir lite vågsegling av.
    Ser rätt regnigt ut också men det går väl att rigga med våtdräkten på.
    Christer O

• surfslusken

Medlem
    23 juli, 2010 vid 16:53

Har nån verkligen kört Ålebäck eller har alla bara hört om stället?? Kan man få anständig våg segling där??

• sea_surf

Medlem
    23 juli, 2010 vid 18:27

Efter att ha läst inlägg under ett antal år på denna konferens så är det lite kul att en del av västkustfolket tror sig ha störst vågor. Tittar man på kartan så ligger ju Danmark rätt mycket i vägen. Sträckan med öppet hav är rejält mycket längre för Öland på N-NO, Rullsand på N-NO, Gotland på NO, Åland på S (i princip från Polen och uppåt). Tyvärr är ju vanligaste vindriktningen när lågtrycken rullar in över Skandinavien SV.
    I alla fall – hoppas på hyfsat tryck i vågorna i morgon på den prognos som är.
    Inser att jag sticker ut hakan för Surfslusken. Har dock häckat sammanlagt 3½ månader av livet i Klitmöller och det finns ju anledning att åka över till Jyllands västkust när det blåser, så eftersom det ändå är en bit att åka från norra Sverige så har jag inte speciellt ofta hamnat på västkusten som iofs är rackarns bra ändå säkert.
    Men nu är jag på Öland, får se hur morgondagen blir.

• surfslusken

Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:09

De va värst va han pladdrar på??? Orka inte läsa hälften av allt de där. Ja undrar bara VAR på Öland ja ska imorrn??
    Men de verkar ingen vilja hjälpa mej me:( Har just lassat bussen, ska sladda förbi Halmstad o plocka upp en Flikka till bara sen kör ja österut! Men efter bron vet ja inte vart ja ska, sist ja va på Öland satt de en Fotballfin på brädan, ja SÅ länge sen va de. O då tyckte man de va jätte kul me 6.0an på Haga Park, me de lockar inte riktigt längre.

• kinetic

Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:19

Köpingsvik borde väl bli OK på nord? Nån som testat?

• oldschool

Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:33

You bet! När det bär av 🙂

• oldschool

Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:34

Oj, blev lite lustigt. Menade att ålebäck kan funka 🙂 Men kanske inte imorgon….

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing var på öland de närmaste dagarna ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.