Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing var ska jag sova inatt…

• var ska jag sova inatt…

Publicerad av flyguyfreddanger på 2 december, 2002 vid 14:05

Tjena alla dar i Svealand. Just nu Befinner jag mig i Perth och vantar pa mina surfgrejor som kommer pa mandag. Skall aven kopa en bil innan dess (tips uppskatas otroligt mkt)

Ar det ngn darute som vet om det finns ngn mer svenne an mig, i detta stora lan som man kanske kan fa kontakt med. Jag tankte besoka Lancelin och Geraldton kanske Gnaraloo om det funkar jan/feb. har hort att det kan ga av da om man har tur.

Surf crazy !!

Frederik

frebster@hotmail.com

draaaag_eller svarade 22 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 december, 2002 vid 15:16

Känner igen mig från -97!
    Köp ett beg. tält och dra till en billig camping i Fremantle. Jobba med att hitta en bil privat. Jag köpte en av en Newman (efter rek. av Helmer!) hela helvete pajade ihop motorblock o hela skiten var helt kass. Många andra jag träffade hade köpt både billigare o bättre bilar privat. Se upp för det vita ”bilförsäljarleendet” de vill bara blåsa dig! Ta det lugnt i början, det betalar sig senare. Om du skall till Gnaraloo så är en bra bil ett måste! Ha det så jävla kul, sunset caravan park är ett riktigt grymt ställe i Geraldton, ett tips bara!
    /wille

• kungdenknege

Medlem
    2 december, 2002 vid 15:25

Yo bitch! Fan vad avis man blir!! Vill juh också iväg från sunkiga Schweden =) Hur e läget där borta?? Mkt vind/vågor??
    Hehe hoppas iaf att du hittar nånstans att sova, lär ju vara rätt kallt på nätterna 😉

Ha de dödligt gött & hälsa hajarna från mig =)
    /Eli

• anonym-anvandare

Medlem
    4 december, 2002 vid 07:13

Tackar for tipset, skall holla mig till priveta marknaden nar det galler bilar, har redan treffat ngr bilforsaljare som haft det vita leendet. men holl mig undan.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 december, 2002 vid 11:44

Om du är i perth så är brittania bästa vandrarhemmet

• anonym-anvandare

Medlem
    4 december, 2002 vid 11:48

När jag var där så gick det 25000kr på fem månader
    i levnadskostnader.
    GreenHead, Esperance och Gnaraloo samt margaret river
    är ett måste om man vill vågsegla.
    BumpNJump i CoronationBeach Geraldton.
    PtMoore surfar jag aldrig mer.

• draaaag_eller

Medlem
    4 december, 2002 vid 16:22

Jag tror att MR McGOO fortfarande säljer bilar och att många på konfen kan rekomendera honom. Själv köpte jag och polarn en Toyota HiAce av Mr Mcgoo. Mailadress :mrmcgoo@q-net.net.au Tror att den funkar fortfarande. (mailadressen alltså, bilen gör det knappast!)
    Green Head är relativt okänt men väl värt ett besök. Kalasvind och ett mycket fint bryt på revet när det går vågor! Lancelin är väl också ett måste antar jag…
    I Geraldton finns Erik Petri som nog borde ha lärt sig surfa vid detta laget:-) Corronation, Pt Moore och Sunset beach ska du surfa(om du inte kommer till ”spot x”!)
    Ska du söderut, mot Margret (egentligen ett måste, helt andra vågor!), finns det ett fint plattvatten i Rockingham, Avalon med ett rev (inte så bra)och härlig vågsurfing/vindsurfing i Yallingup!

Prata med Mr McGoo eller hitta någon som vill sälja sin bil på ett hostel, det är väl de bästa sätten (även om man kan bli rejält lurad också på vandrarhem…)
    Lycka till
    /Jonas

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications