Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var surfar ni idag i sthlm ?

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 09:17

Görveln är väl hyfsad vid N-NV. Där kan man ju även ”impa” på brudarna vid badet med lite tricks!!

• maca

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 10:47

Ja, Görveln funkar ok men var beredd på att det kan vara byigt. Vrider vinden upp mer på nord tycker iallafall jag att det blir bättre där. Dessutom ser vinden ut att dra sig utåt skärgårn framåt eftermiddag och ikväll.

Hitta dit: Kör till Jakobsberg och följ skyltarna mot Viksjö. Tag sedan höger i en gatukorsning med skyltar mot Görväln slott. Fortsätt denna väg rakt fram tillsden tar slut (bussvändzon på grusväg). Därifrån syns klubben ner till vänster om badet!

/André

• supasonic

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:41

Igår och i förrgår var jag ute vid Rasta på Ekerö men då var vinden mer NV. Tänkte testa görväln ikväll. Kan bli tajt med parkering?
    .s

• maca

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:48

Undrar om det är så många som kommer till görveln så att det blir ont om plats. Igår såg jag inte en enda som seglade där, det var ifs ren västlig igår så det kan vara orsaken.

• muts

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 15:48

Jag var där igår mellan 16.30 och 18.30 och då var det fullt av folk. var även där idag mellan 11.30 och 15.15 och även då var det mycket folk när jag komm tillbaks. Det var byigt som helvete men helt ok borta vid ”rännan” som de rutinerade kallar det för. Men där kan man ju tyvär inte impa på brudarna som badar mad.gif

• jerkz

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 17:43

Det blir drevviken i farsta för mig… tongue.gif

• maca

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 06:24

Sorry för det felaktigtiga påståendet ”att inga surfade vid görveln i måndags”.
    Jag surfade själv vid kallhällsbadet och såg inga surfare vid görveln. Detta kan ju bero på att de flesta höll till i ”kanalen” och inte syntes från där jag höll till….:-)

• muts

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 08:23

Hehhe du är ursäktad laugh.gif är det du som är ägare av den tuffa oranga surfbussen som brukar stå parkerad vid Kallhälsbadet?

• maca

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 11:37

Näh….faktiskt inte ägare av den orange:a bussen….har sett den också (misstänker starkt att någon Bolinderstrand-boende formulakille äger den). Har precis bytt min vita sittoträngräjser, alias vita faran, mot en riktig bil…audi 80 avant. Ledsnade på att missa en massa surf pga att bilen i slutet levde sitt eget lilla liv och startade endast när den själv behagade.

• swe223

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 13:05

Jag kan bekräfta att det är en bolinderstrandboendeformulakille som äger den nämligen jag själv. Tyvärr blev den sönderslagen/vandaliserad för två veckor sedan och försäkringsbolaget (folksam) vägrade att fixa den så dom löste in den till vrakpris. Jag skulle därför tro att den är uppe i surfbusshimmlen nu. R.I.P
    //Nicklas

• maca

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 13:41

Tjena Nicklas,
    Vad är det som händer i Kallhäll??
    Först snor någon Jimmy´s segelpåse, trots att det fanns en fasen så mycket mer attraktiv vadderad mastbag på samma ställe (stranden).
    Sedan bränner någon/några ner den gula boden, tur du hade försäkring på din utrustning…lider med övriga som inte hade detta, och sen slår de sönder din buss till råga på allt!

Eller skedde allt detta samtidigt??

Såg även i måndags att alla nedre balkongerna på de nya ”höga” husen hade trasiga rutor på från stenkastning.

Låter nästan som om det drar runt ett gäng snorungar med ”moppemustasch” som festar villt kring badplatsen…

Förresten vad var det för typ av försäkring du hade…vad kostar den etc. Kanske dags att teckna en sådan om man råkar titta bort en sekund från grejjerna på stranden.

/André

• muts

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 14:29

Surt att höra de ungjävlaran borde få mötta ett gäng drabbade surfare med varsin mastförlängare i handene nästa gång de försöker sig några fanskaper mad.gif Sedan borde de kölhalas på en gamal centerbordare!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 14:39

trippel nolla 08

• swe223

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 07:42

Tja André!
    Det är för jävligt! Vart är samhället på väg? Nu ska vi oskyldiga vindsurfare behöva drabbas oxså! Skämt osidå, det är väldigt tråkigt både med bussen och gula huset. Jag tror att kallhällsbadet har varit lite av ett tillhåll för ungdomar som ostört vill tjuvröka och dricka folkbärs. Med tiden tror jag att det kommer att minska allteftersom fler hus blir färdiga och fler människor kommer att finnas i området. Men det är klart det behövs inte mycket nu för att bägaren ska rinna över och att man går en runda över stranden men 45cm förlängaren och låter den förklara mitt missnöje för snorungarna som vandliserar,skräpar ner,för ett jävla liv på nätterna mad.gif
    Ang försäkring så har jag folksam som är ganska bra hyffsat låg premie, det dåliga är att max försäkringsbeloppet är 15.000 kr. //Nicklas

• maca

Medlem
    7 augusti, 2003 vid 08:36

Hej igen Nicklas!
    Finns det ingen småbåtförsäkring man kan teckna som innefattar w-surf utrustning? Tycker mig ha hört något om det tidigare här på konfen.

I övrigt är jag beredd att förklara krig mot vandalerna…fredag-lördag närmar sig…det är väl då de slår till igen antar jag. Håll utkik…men jag skulle inte moppsa med dem…bränner de ner bodar och vandaliserar bilar, lär de inte dra sig från att använda moppen som kamikaze-verktyg eller ta till andra än värre tillhyggen.

/André

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Var surfar ni idag i sthlm ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.