Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varberg hur kallt???

• Varberg hur kallt???

Publicerad av pewe på 3 april, 2006 vid 12:31

Tjenare,

Hur kallt är det i Varberg nu?? Ska ner nästa vecka o funderar på att stanna över påsk. Man är ju lite bortskämd med 30grader i luften o 25 i vattnet 🙂 Fast är man riktigt pissnödig kanske varberg funkar 2tim.

/pewe

mat svarade 19 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • nn4an_mike

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:43

Det e ca 2 grader i vattnet,

Jag är riktigt sugen på att köra igång fast klurar lite på om min dräkt e tillräcklig.. 5/4 neill pryde, ett par klena våtskor, handskar, samt en tämligen klen luva… räcker det, eller kommer jag avlida vid vattenkontakt ?

hej då

• mat

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:47

Hej Peter vattnet är typ 4 grader… kör själv en elasto 6mm, andra har redan en 5,3mm… Inte riktigt Cabarete förhållande, men kan man vara lätt två timmar i vattnet.
    När får vi se bilderna?

/Mat

• nn4an_mike

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:51

där ser man, det blev 2 grader varmare på bara 4 min, I kväll kommer det funka med shorty…

• pewe

Medlem
    3 april, 2006 vid 12:59

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jag har ju bara en 4/3 det blir att beställa nya dräkt hör jag!

Bilderna kommer, ska lägga upp dom så snart som möjligt på http://www.surfskolan.se bifogar en rackare på mig.

Jag slår en signal Mat om jag stannar i varberg. Har du köpt ny kamera? Jag skulle vilja ha en ny glögg en fet vidvinkel typ 10, har du ett till salu?

/Tjena

• luuddee

Medlem
    3 april, 2006 vid 14:07
    pewe wrote:
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Jag har ju bara en 4/3 det blir att beställa nya dräkt hör jag!

Bilderna kommer, ska lägga upp dom så snart som möjligt på http://www.surfskolan.se bifogar en rackare på mig.

Jag slår en signal Mat om jag stannar i varberg. Har du köpt ny kamera? Jag skulle vilja ha en ny glögg en fet vidvinkel typ 10, har du ett till salu?

/Tjena
    ja har en flaska blossa glögg . . du kan få köpa för en tia

• pewe

Medlem
    3 april, 2006 vid 14:24

Ge mig en flaska rom oxå! Är du hemma till Valborg Ludde?

/peter

• luuddee

Medlem
    3 april, 2006 vid 14:26

klarrt ja e hemma då kommer den 23.. men ska ha kurs valborg heljen men ja komer ju va på plats iaf.

• mat

Medlem
    3 april, 2006 vid 15:50
    pewe wrote:
    Har du köpt ny kamera? Jag skulle vilja ha en ny glögg en fet vidvinkel typ 10, har du ett till salu?

/Tjena

Är det en riktigt fisheye som du vill ha? har ingen själv! de är ofta väldigt dyra. Sigma har en 8 mm som kostar runt 6000 Kr 🙁
    Annars finns det jätte billiga rysktillverkat varianter som Peleng eller Zenitar.
    (Helt manuellt objektiv…)
    Ses i Varberg!
    Japp! har köpt nya 1D MK2 N 🙂

/Mat

• pihlblad

Medlem
    3 april, 2006 vid 19:23

Tja! jag och en polare Körde 4 timmar i Björkängen i går och vi kör med 6 och7mm dräkt, luva handskar boots och vi fryste inget.
    så varför tveka!:cool2:

• pewe

Medlem
    3 april, 2006 vid 20:05

Gött att du är hemma till Valborg Luddee, då kör vi!

jasså Fetto fetto kamera Mat! Kul, ser fram emot att posa i sommar 🙂
    Jag vill ha mer vidvinkel än 17 som jag har idag så om du kan fixa någon rysk variant är jag sugen!

Jasså björk-alá-shopp-äng, ja vi får se om jag dyker upp i dubbla våtdräkter!

/Pewe

• mat

Medlem
    3 april, 2006 vid 20:44
    pewe wrote:
    Jag vill ha mer vidvinkel än 17 som jag har idag så om du kan fixa någon rysk variant är jag sugen!

/Pewe

kolla http://www.rugift.com/

/Mat
    http://www.alohaphoto.nu

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications