Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg = vindhål

• Varberg = vindhål

Publicerad av anonym-anvandare på 16 oktober, 2001 vid 21:26

Svar: Jesus Adam!
    Ingen annan ort på vår långa och vackra västkust kan stoltsera med att vara ett sådant jävla sket ställe till vindhål! Tyvärr, men det måste sägas, åk inte till Varberg om ni inte har en riktigt stabil prognos att backa upp resan med. Vi snackar då färgen röd på vindkartan för när ni kommer ut på vattnet i Apelviken så kommer ni om färgen är röd på prognoskartan möjöligtvis få använda det gamla 7.0:et. Alltför många gånger har jag stirrat på plattvattnet i Varberg och undrat varför jag åkt ner från Göteborg. Ja, så stor är faktiskt skillnaden mellan framsidan på Sverige och vindhålet Varberg. Från stranden i Apelviken, under Wawe Classic, ringde jag tex några kompisar som körde järnet i Fiskebäck med 5.7 och då hade de tävlande svårigheter att plana med 7.0. Och kom nu inte dragandes med något snack om att jag har fel för det har jag inte och det vet ni.

rock and roll

anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sture-skatt

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 05:31

Fiskebäck + stora goa Formulaprylar = plana som ett troll!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 06:08

Håller med DU!
    eken

• s

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 06:21

Det blåser oftast mer i Göteborg (jag vet för jag bor här) och det blåser oftare seglingsbart med typ 6.0. Sjöbrisen är starkare och stabilare här.

Men… Om man vill segla vågor så är det ont om ställen i Göteborg. OK, man kan åka ut på öarna men jag har ännu inte hört någon som hittat något liknande Apelviken. (Eller så har någon det men håller tyst om det).
    Vid Sydväst finns ju Askimsviken. Det är ju onshore men det är det ju vid västsydväst i Varberg också.

Ang Waveclassic helgen så var det en fråga om vindriktning och inte styrka. Det var nordligt viket fungerar hundra gånger bättre i Göteborg än i Varberg. Ute till havs så var det 5.5 segling även i Varberg – inne vid stranden var det knappa 7.0. Men det var snygga vågor som det gick att göra arials på!

En sak har vi i Varberg som inte finns i Göteborg. En uppvärmd klubbstuga… Det slår det mesta nu när vintern kommer! 😉

Staffan

Blåser det?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 06:50

Kul kille!!?

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Varberg = vindhål

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.