Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför ni och inte jag???

• hutter

Medlem
    25 mars, 2004 vid 09:31

Svar till:

min tjej tyckte att jag la för mycket pengar på mian kite prylar och att jag inte prioriterade henne. det var då jag kom på att jag var kär i nån annan…. min kite =)
    tjejen är förövrigt dumpad nu!

[/ QUOTE ]

mowwwhhhaaaahaha, så kan det gå….

låter som en superlösning, om man inte var superkär då vill säga….. laugh.gif

• putte

Medlem
    25 mars, 2004 vid 10:03

Svar till:

Lär jag mig bara att prioritera så fixar det sig nog, lån löser allt wink.gif
    Dock måst jag har en stor kite, väger mycket, 115 kg ungefär. Om jag inte minns fel så är det iallafall en 16 kite jag behöver?
    Hur stor behövs för vinteråkande? ge sig ut på isen i vinter kan ju vara skoj laugh.gif

Jag var nere med tjejen och hennes kusin i höstas och kollade en kväll, men vi pratade inte med någon.
    Det är 2002 årsmodell och framåt som man skall satsa på va?

[/ QUOTE ]

115(?) pannor är starkt jobbat! wink.gif Du ska minst ha en 16, men ju större kite, desto segare blir det…
    Generellt sett behöver man lite mindre på vintern, men det går bra med en stor jäkel där med.

Köp gärna en 03, man hittar väldigt bra priser emellanåt, såg ett bräda&kite paket för 5500 tidigare.
    Bara det inte e skadat så e det lungt!

• wipeout

Medlem
    25 mars, 2004 vid 11:02

Men SHIT alltså?!!??

MÅSTE ni göra allt ihop? Har ni inte egna liv vid sidan om varandra? Jag menar bara för att du (kanske) gillar kite så MÅSTE ju inte hon göra det. Å andra sidan så har du ju ingen aning… för ingen av er har ju provat!!!

1a: Gå en kurs. Vill inte tjejen så låt henne slippa.

1b: Om du fortfarande gillar kite efter kursen så måste du odla ditt intresse på egen hand. Du måste inte involvera tjejen. Men hon måste inte heller stå helt utanför. Vilken tjej tycker inte om att ligga på stranden och lapa sol?

2a: Kitegrejer måste inte vara hutlöst dyrt. Köp beggat eller gå ihop med nån och köp tillsammans. Det sistnämnda kan vara en fördel eftersom man lär sig mycket av att titta på sin polare som åxå är newbie, samt att man kan hjälpas åt.

2:b Om du sedan blir tok-biten (som vi andra) så kan du snabbt spara ihop pengarna… man lär sig prioritera. Se över din ekonomi. Om ni har gemensam ekonomi så uppstår ju ett problem om du inte har någon egen del att disponera. Då får du helt enkelt förhandla om att äta havregryn istället för K-special och dricka vatten istället för gula änkan…

3a: När du blir lite duktigare och din tjej kanske tröttnar på att ligga på stranden så kan du ju hjälpa henne att prova. Men pressa inte… låt det komma från henne själv. Och se till så att det blåser precis lagom…. INTE för mycket! OM hon blir loftad eller liknande så att hon blir rädd är sannolikheten att hon aldrig vill prova igen och att hon kanske t.o.m vill att du slutar… frown.gif

3b: Om hon inte blir lika biten som du så är det väl inte hela världen? Min tjej tycker det är roligt att bodydragga varma sommardagar efter en lite kite ibland men är inte som jag som kitar bland isflak och skit. Om du vara lite smart kan du ju ge henne en kitekurs i födelsedagspresent eller nåt…. en resa till nåt blåsigt ställe… så kan du kita och hon shoppa eller vad fan som helst.

Ta det inte situationen så allvarligt…. Följ ditt hjärta. Om man måste surfa så finns inget som kan stå ivägen tillräckligt länge… då förnekar man ju sig själv…. och det är ett helt annat problem. cool.gif

Lycka till….

• hutter

Medlem
    25 mars, 2004 vid 12:10

Tackar så mycket för råden, grymt uppmuntrande att höra allt positivt.

Inte så att vi måste göra ALLT tillsammans, men har inte så mycket intressen gemensamt, förutan varandra då, vilket duger gott igentligen
    Men det är sant, sola är ju alltid intressant, iallafall för tjejer

Jag går ur denna diskutionen med huvut högt….eller nått sånt.
    En kurs blir det till sommaren oavsett, sen får vi se vart det bär av, funderar på att skaffa en liten kite till vintern kanske, så kan man åka lite skidor eller nått.

Finns det bra ställen i Götet för vinterkite?

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2004 vid 14:41

Svar till:

Men SHIT alltså?!!??

[/ QUOTE ]

Har vi TVÅ Kicki på Steffo nu???

/PL aka JK

• Anonym

Gäst
    25 mars, 2004 vid 15:02

Svar till:

[/ QUOTE ]

Nix. Vi saknar ju som bekant snö större delen av vintern. wink.gif Annars finns det två ställen som är hyfsat ok. Gamla soptippen i Fiskebäck och Vallda Trekant i Kungsbacka. I Fiskebäck kan man ju alltid åka mountainboard efter draken om (när) det inte finns snö.

• hutter

Medlem
    25 mars, 2004 vid 15:09

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Nix. Vi saknar ju som bekant snö större delen av vintern. wink.gif Annars finns det två ställen som är hyfsat ok. Gamla soptippen i Fiskebäck och Vallda Trekant i Kungsbacka. I Fiskebäck kan man ju alltid åka mountainboard efter draken om (när) det inte finns snö.

[/ QUOTE ]

Bortästt från det lilla problemet med snå då kanske smile.gif

Vet inte vad jag tänkte på igentligen, tror jag var inne på att rota fram ett par gammla skidor och dra ut på havet, funkar det eller är skridskor bättre?

skidor är ju lättare att stå på än skridskor, särskillt när det börjar gå fort smile.gif

• nic

Medlem
    25 mars, 2004 vid 15:28

Det finns fler ställen i GBG än det finns snö.
    Vill du veta så sök i forumet för de har blivit uppradade tidigare.

Just nu är bästa tipset Geilo/Hardangervidda, 8timmar från gbg. Nu i veckan går Winter Tour där med alla proffs samlade.
    Om du börjar med att stå på snö (skidor/snowboard) så sparar du en hel del tid eftersom det är busenkelt att lära sig på snö jmf m vatten. tar 10-40 minuter i 4/5 sekundmeter…
    Sedan använder du kunskaperna på vattnet.
    Tror även tjejer kan tilltalas mera av att det inte blåser så mycket i början när man lär sig.

Hälsningar,
    nic

• hutter

Medlem
    25 mars, 2004 vid 15:35

Tackar för tippset smile.gif

Kanske borde ta och packa tältet och åka upp till Geilo smile.gif
    skämt och sido, måste det innhandlas liftkort och grejor eller kan man ta sig till bra platser med bil?

• putte

Medlem
    25 mars, 2004 vid 19:16

Liftkort? Näää! Man åker upp fär fjället, sen ner… om man ser det så, så spar du ju en tusing om du kör kiten på skidsemestern. kan verka lite asocialt frown.gif men annars e det great.
    Vet att det kör rätt mycke folk i Åre, både på sjön och på skutan..

• putte

Medlem
    25 mars, 2004 vid 19:18

Passar på att kladda med lite bilder från en fin dag i januari… det blåste ganska lite, men det va rätt fett med en 15,5:a smile.gif

• putte

Medlem
    25 mars, 2004 vid 19:20

en sista, i 1:a person (!) haha

• curry

Medlem
    25 mars, 2004 vid 20:36

fina bilder smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    25 mars, 2004 vid 23:25

Hey, eftersom du har bil kan jag ge dig nybörjar övningarna som tar en dag att bemästra för en femhundring, och behöver du två dagar så fär vi väl ta två dagar för en femhundring plus lunch. Jag väger 95 kg själv, så jag har en 16 m2 North kite som klara flytta en lastbil om så behövs. Jag har två harnesses och två brädor så det är inga problem, men våtdräkt har jag bara en, så om du kan låna en eller köpa en begagnad för en 500-1000 vore det bra, annars får du väl försöka klämma in dig i min. Hör av dig på happyuncletoms@hotmail.com
    ps din email, funkar den?

Thomas

• pepa

Medlem
    26 mars, 2004 vid 00:31

Tjena Thomas! Tänkte bara höra med dig om du gett kurser förut? För jag hoppas du vet vad du ger dig in på om du ska försöka lära ut kiteboarding med en 16 kvadratare… Du hajjar att en femhundring kanske inte heller täcker eventuella reparationskostnader på utrustning o såna goa grejer?
    Ta det bara lugnt, och ställ in om ni ens bara anar att det är lite väl mycket tryck. Vi vill inte ha nån skit (mer än vanligt…) i Sverige i år heller. Lycka till!

/Pepe ”IKO” Loco

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications