Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför ni och inte jag???

• ian

Medlem
    26 mars, 2004 vid 05:31

lite varning med tippen är att det kryllar av hundar. det är som en enda stor hundpark där ägare inte vågar gå fram o kolla vad det är för stort konstigt täcke som ligger på marken (kite) så de skickar fram sina hundar för att bita lite i dem och trassla ihop några linor så att de kan förstå vad det är.

• hutter

Medlem
    26 mars, 2004 vid 07:34

Grymma bilder Putte laugh.gif

Har mailat dig Thomas.
    Låter mycket intressant detdär.

Peps, håller med dig, måste veta hur det ligger till ifall något går sönder eller liknande, och jag hoppas att Thomas vet vad han gör innan han säger att han kan lära ut. Men Thomas och jag lär fixa det innan det blir någon kurs smile.gif

• putte

Medlem
    26 mars, 2004 vid 09:51

Danke… Fick inga bra bilder på hopp denna vintern frown.gif
    Men sen blåste det ju inte så jäkla bra större delen av tiden.

Kanske lyckas köra en sista gång på isarna nu till helgen, ska ner och reka efter plugget idag smile.gif
    Det lär i alla fall inte bli vattenkör på nån månad

• pepa

Medlem
    26 mars, 2004 vid 13:34

Om det inte reder ut sig så kan du alltid komma ner till Apelviken och köra åtta rutinerade timmar för 1495:-. Lycka till!

• annas

Medlem
    26 mars, 2004 vid 16:41

oj, det kanske var lite väl hårddraget av mig att säga så.. Självklart ska ni gå kurs bådatvå!! Och vill ni gå tillsammans så gör det. Ett tips annars är att du får henne att gå med en tjejkompis.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 19:50

Hej Thomas. Är grymmt intresserad av dina kurser! Hur prisvärd som hellst! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jag skiter i alla risker bara jag får lära mig billigt!!! Jag har en torrdräkt så det ä inga probbs. Har bil oxå. När kan du köra kursen?? Bor du I Götet? mitt mail salenov3@hotmail.com
    mvh Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 20:24

Hey jag har faktiskt gett kurser innan, och jag är game närsomhelst, bara det är minst 5 plus i luften och minst 5,5 m/s. Jag har 6 olika storlekar på kites och 2 brädor, så ta bara med er våtdräkt och ert bästa humör. cool.gif

Thomas

• pepa

Medlem
    26 mars, 2004 vid 20:43

Jag lägger inga aspekter på att du lär dig billigt, men snälla ta inte med dig den attityden in i din eventuella kitekarriär! Killen som flög in i stenpiren och vidare upp i flaggstången på Öckerö hade ungefär en sån attityd. Jag skiter i riskerna bara det ser bra ut, typ. Han kunde lätt blivit av med livet. Med lite sunt förnuft kan man undvika 9 av 10 olyckor!
    Fan, man blir lite ajabaja när en kille man kajtade med förra veckan inte är i livet längre. Ta det lugnt så är jag nöjd.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 21:39

Peps de’ e gött, jag håller givetvis med, noll visionen i trafiken vore gött också, kan man lära sunt förnuft? romarna, gamla greker osv försökte slå in i ungdomen sunt förnuft, funkade detta? Man kan inte mer än informera och råda, sen är det upp till var och en. Moralkakor o gnäll hör hemma där vi om några år kommer till ändå, ålderdomshemmet.

Fan vi behöver attityd, annars kan vi ligga hemma och vänta på att taket ska drilla ner på en.

gör nu inga dumheter… mad.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 mars, 2004 vid 21:59

HU fan suddar man när man väl har lagt in ett inlägg?
    peps no hard feelings man, fest o jag har blivit polare med en liten eller va de’liter? captain morgan, du vet, man blir såå listig när rum runs in ur vains
    KITEFÄÄST
    pirate of the seaaas aj aj grin.gif

• pepa

Medlem
    26 mars, 2004 vid 23:59

Jag säger ju det, man blir lite sån när ens kitepolare dör och skadar sig till höger och vänster. Innan dess tänker man inte så mycket på det. Killen som dog i Tysklan var EH-importör där så det har varit begravningsstämning här i Cabarete ett tag nu. Han var här och körde för bara några veckor sedan.
    Attityd är trevligt, har en hel del själv, men inte gentemot säkerheten.

• hutter

Medlem
    27 mars, 2004 vid 07:58

Svar till:

oj, det kanske var lite väl hårddraget av mig att säga så.. Självklart ska ni gå kurs bådatvå!! Och vill ni gå tillsammans så gör det. Ett tips annars är att du får henne att gå med en tjejkompis.

[/ QUOTE ]

Ingen fara Anna, jag håller nog snarare med dig ang det, känns igen väldigt mycket.

Dock kan jag meddela att tjejen blir mer och mer på, vi skall ta en kurs i sommar, och det är nästan så hon är med på att börja spara pengar..jag sa nästan smile.gif

ett stort stegi rätt riktning.

Någon som vet var det finns beg våtdräkter som man kan köpa?
    Finns det i alla ”surfbutiker” eller gäller det bara att fråga sig fram?

Vad för billig våtdräkt kan ni rekomendera för vår/höst förhållanden?

Peps, håller absolut med dig, man skall ha full respekt för vad ham håller på med, säkerhet är viktigast.

• putte

Medlem
    27 mars, 2004 vid 10:30

Jag har fobi för att köpa beg. våtdräkter, fyfan… Man kan hitta pärlor även bland dom nya! Lite jobbigt att köpa en gammal inpikad sak crazy.gif

• curry

Medlem
    27 mars, 2004 vid 10:35

det finns nya våtdräkter som inte är allt för dyra. Du kan säkert hitta något urgånget sortiment som någon butik säljer billigare.

• hutter

Medlem
    27 mars, 2004 vid 11:51

oki, då stryker vi begagnat smile.gif

Hur tjock behöver den vara? finns ett gäng våtdräkter runt 1300 som är helkropps, hur länge funkar en sån? vår/höst eller bara under sommaren?

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications