Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför så lite info om Halmstadsolyckan?

• zoolander

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:11

Svar till:

Bra med lite svar….men mer info vore najs…var de på stranden eller ute i vattnet, hur långt isåfall…hjälm, flytväst osv, höll någon i eleven i sele och/eller tappade någon greppet?? Värdefullt att få veta alla omständigheter så att det kan hjälpa oss andra, kitesurfare och instruktörer, att försöka undvika det i framtiden…i första hand trist för alla inblandade och skadade såklart, men även dålig PR för sporten….

Tack på förhand för mer info!

Mvh Carl Johan – North

[/ QUOTE ]
    men.. använd hjälm och impact vest och släpp aldrig bommen.. stå alltid 50 m ut i vattnet när du launchar.. eller sluta med kitesurfing.. olyckor inträffar!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:12

Svar till:

Tack för svaret, men vad har hänt med de skadade? Mår de ok?

[/ QUOTE ]

Enligt rykte är en person förlamad från midja och neråt. Jävligt trist om det stämmer.

• rambo_johnson

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 12:52

Svar till:

Svar till:

Tack för svaret, men vad har hänt med de skadade? Mår de ok?

[/ QUOTE ]

Enligt rykte är en person förlamad från midja och neråt. Jävligt trist om det stämmer.

[/ QUOTE ]

totalförlamad hörde jag, nån som vet

• walle

Medlem
    14 augusti, 2005 vid 13:03

Allvarligt så behövs mer info, om inte för att ta död på alla rykten…

Det finns säkert mer info som kan förhindra att liknande händer igen också!

Vad gällde vädret så var det väl inte det bästa tänkbara vad jag hört, att sedan en tromb ska uppstå e ju inget man e van vid här i sverige…, men enligt smhi så var det ostabilt väder den dagen och i Varberg(där jag var den dagen) var det ett och annat mörkt moln som gled förbi! och det e ju inte allt för långt borta!

Jevligt trist om det e som ryktet säger at en av killarna e förlamad frown.gif

• curry

Medlem
    16 augusti, 2005 vid 20:17
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2005 vid 15:01

Håller med om att borde finnas mer information….
    Är det konstaterat att Kiteskolan var inblandad?
    Hur gick det för alla tre?
    Stod man på land med kitsen i zenit?
    Hade dom hjälm på sig?
    etc etc

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:04

Det behövs INTE mer info om olyckan i Halmstad. Ni vill bara ha det för att stilla er egen nyfikenhet men mer info för något viktigt ändamål är jag säker på att det inte finns. Hade det funnits nått att berätta som hade kunnat hjälpa eller skydda oss andra så hade det givetvis kommit ut. Visa lite respekt för de inblandade. Tack!!

• micken

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 11:18

Svar till:

Det behövs INTE mer info om olyckan i Halmstad. Ni vill bara ha det för att stilla er egen nyfikenhet men mer info för något viktigt ändamål är jag säker på att det inte finns. Hade det funnits nått att berätta som hade kunnat hjälpa eller skydda oss andra så hade det givetvis kommit ut. Visa lite respekt för de inblandade. Tack!!

[/ QUOTE ]

Det handlar inte om att visa eller inte visa respekt før de inblandade, det handlar om att førstå vad som hænt och att (om møjligt) undvika att sjælv hamna i en liknande situation.

Bagarn beskrev i ett tidigare inlægg vad som hænde, det har hjælp oss som inte var dær att førstå. Om vi kan undvika en liknande olycka framøver… tja, svårt att sæga, det verkar ju varit mycket ovanliga væderførhållande på plats. Men utan Bagarns info hade vi bara haft spekulationer att dra slutsatser av, det hade inte varit bættre.

/Micke

• gugge

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 20:37

Om du är en av dom som råkade illa ut förstår jag din ton.

Annars, lägg ner din jävla attityd dude!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 22:51

Ja men varför fortsätter spekulationerna när Bagarn gett en förklaring?? Nu vet vi ju alla vad som hänt. Jag tvivlar starkt på att nån skulle sitta inne på nån information som äventyrar vår andras säkerhet.

• magnush

Medlem
    20 augusti, 2005 vid 06:58

Killen som råkade värst ut fick mycket allvarliga skador på inre organ men överlevde som tur är. En ryggkota gick även sönder och tyvärr är han nu förlamad från naveln och ner.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Varför så lite info om Halmstadsolyckan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.