Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vari 2011 Condor One på väg till Sverige

• Vari 2011 Condor One på väg till Sverige

Publicerad av davids på 1 oktober, 2010 vid 18:06

Då var det fler 2011 produkter på ingående.

Här har ni lite info om Vari’s Condor One drakar. Har kört deras grejer i en säsong nu och är vansinnigt nöjd! Bra kvalitet, bra performance och känsla. Ser ut att ha fått en del uppdateringar till nästa års modeller och ska bli spännande att få köra de om ca 2 veckor.. Sen tycker jag personligen att det är nästa års hittils snyggast kites, eller vad säger ni? Mycket Hökarängens slalomklubb Samurajerna över dem, hehe 😉 WATCH THIS SPACE

davids svarade 15 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • acemattias

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 23:49

Dom ar snyggare an Ozone:smile:

• acemattias

Medlem
    2 oktober, 2010 vid 00:05
    acemattias;633941 wrote:
    Dom ar snyggare an Ozone:smile:

Eller kanske inte:o

• davids

Medlem
    2 oktober, 2010 vid 08:38

Min gamla Wipika Amp2 var snyggare än Ozone 😉

• yann

Medlem
    2 oktober, 2010 vid 09:35

Snygga färger men jag tycker Ozones färger för 2011 också är riktigt läckra i grönt och blått. Bäst hittills iaf!

• pepa

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 09:37

Funkar de för allt Davids? Hur är känslan?

• davids

Medlem
    3 oktober, 2010 vid 16:29

Jag har gillat både 9an och 12an jag kört i år oerhört mycket! Kört 9an i framförallt vågor med 20m linor och där har den varit grymt bra. Jävligt snabb och levererar kraft och fart när man vill ha den, och depowrar ordentligt och backar bak fint när man vill rida vågen.. Ganska rejält bomtryck, precis som jag vill ha det får man slita i den lite ibland. Man känner alltid exakt vart man har draken, något som många andra draktillverkare tycks missa på, tycker jag. Jävligt skön att loopa. Unhooked kiteloops var sjukt sköna, bra jämt tryck genom hela vägen och skön bom att hålla i. Kunde varit lite tunnare bom om jag fått välja.

12an kunde, i framförallt låg vind, vara lite trög i svängarna. Det kändes som att den tappa lite tryck där. Kanske pga den groteskt stora LE som vägde en del.. Snackar bara om när man var underriggad och fick köra den som en dåre för att plana. Dock försvann detta ”problem” så fort man hade ordentligt med vind så inget direkt jag hängt upp mig på. Bra depowermöjlighet. Kunde trimma in den ordentligt. Körde min 12a i LA när andra var ute med 7or, senast igår och det var inga problem. 9an är snabb och smidig också. Sinnessjukt bra lyft och häng i båda drakarna! Nog aldrig hoppat så högt och långt som jag ahr med dessa drakar, båda med 12an och 9an, med 20 och 25m linor.. Jävligt simpelt och enkelt linsystem på draken så ingen risk för trassel eller liknande.
    Höjdtagningsförmågan på dessa drakar är nåt utöver det vanliga.. Extremt lätt att höjda, även i mycket lite vind. Draken sätter sig väldigt långt fram i fönstret. Väldigt bra när man kör vågor i rak onshore underriggad på vissa spots.. Grymt nöjd med dessa drakar!!

Några grejer jag tror/vet/hoppas de ändrat på. 12an hade onödigt stor LE som gjorde den lite tyngre. Swivveln funkade inte (som på typ alla andra bomsystem). Detta verkar de ha åtgärdat nu med en swivvel där linorna sitter bredare isär, typ som på de gamla (fungerande) SS bommarna. Centre-linen har kortats av så man lättare når trim-strappen. Oh-shit handles har lagts till och att man kan flagg en mittlina. Sen är där en massa andra små-moddningar, typ med vingtippar och annat sånt. Får se om man känner mycket/någon skillnad. Ska bli intressant hur som helst.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vari 2011 Condor One på väg till Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.