Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vari Kites söker teamåkare
-
För den som är intresserad kommer det att finnas två vari-kites i JP imorgon tisdag, En 9a och en 12a. Det är bara att hugga tag i mig och be om en provtur. (har ganska långt krull på knoppen) Jag kommer att vara där mest hela dagen, surfandes och skit-snackandes =)
-
Ahhh så fick man stilla kitenerven lite :laugh: lite vind men bra uppvärmning för veckan som stundar…
Fräz; TACK som fan för provturen, det var en trevlig kite som påminner mig mycket om RPM (hoppmaskinen) fast lugnare – mindre högprestanda… Fett lyft stabil och fin, bra bom (även om jag inte nådde depowerstrappen) 😉
(ingen likhet med Core eller wainman som jag trodde från början)
ser fram emot deltan nästa år, lycka till med teamåkandet och skolan.
C´s på stranden…
-
KiteLife;575026 wrote:yoHoo… har ni sånna solbrillor hemma? va kostar dom vattensorten ”deuce” ?
ses i habo :cool2:
Ps. varsegoo… en annan åsikt är att det är roligare med egentagna bilder istället för datorgenererade finredigerade bilder.
Får se om vi får liv i kameran…
Deuce är tyvärr slut för tillfället men det kan snabbt fixas. Kostar 1150 kr. -
Borste;577849 wrote:Får se om vi får liv i kameran…
Deuce är tyvärr slut för tillfället men det kan snabbt fixas. Kostar 1150 kr.De e lungt…. nu har jag både sett och kört den IRL 😉
har ni shop i lomma? eller ”garage försäljning” som dom flesta…
-
KiteLife;577784 wrote:Ahhh så fick man stilla kitenerven lite :laugh: lite vind men bra uppvärmning för veckan som stundar…
Fräz; TACK som fan för provturen, det var en trevlig kite som påminner mig mycket om RPM (hoppmaskinen) fast lugnare – mindre högprestanda… Fett lyft stabil och fin, bra bom (även om jag inte nådde depowerstrappen) 😉
C´s på stranden…
Tjenare PAN. Kul att du gillade draken. Du kan få fler chanser att prova den i veckan om du vill. Jag hojtar till.
/Anders
-
KiteLife;577852 wrote:De e lungt…. nu har jag både sett och kört den IRL 😉
har ni shop i lomma? eller ”garage försäljning” som dom flesta…
Garage so far… Drakarna har vi hemma och snart landar Vari brädorna i Sverige.
/Anders
-
LuddeKludde;575097 wrote:Är Vari-kitesen mest gjord för vågor eller finns de sjyssta freestyle/freeride kites också?
Hej,
Vari är en mycket allround kite. Den har ett bra häng och enligt en wake åkare fungerade den bra för det med. Den är stabil vilket de söker. jag själv är inget vidare på wake tricks men det var hans kommentar.
Anders
-
KiteLife;577784 wrote:Ahhh så fick man stilla kitenerven lite :laugh: lite vind men bra uppvärmning för veckan som stundar…
C´s på stranden…
Fick oxå chansen att prova den samma dag som PAN, dock fick jag tag i den när det kom lite mer vind, grymt skön drake. Kändes som en freestyle drake snarare än wakestyle körde visserligen bara straxt under timmen med den.
Skön lyft och jämn kraft i loppen (mes loppade endast). Provade att kroka ut, kraften fanns där direkt. Personligen tycker jag att de kunde haft lite längre depower men sen kanske jag är lite extrem där…
Fick inte alls känslan av att den var som rpm om ngt snarare liknande fuel?? Har dock mkt begränsad erfarenhet av både rpm och fuel.Grymt snygg och verkar vara välbyggd, lovar bra inför framtiden!
/Jakob
Logga in för att svara.