Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Värsta kite dagen hittils nästan!

• Värsta kite dagen hittils nästan!

Publicerad av patrikol på 30 april, 2004 vid 19:15

Ok börjar med att vi kommer ner till Parkvägen kollar läget 8-10 m/s mest kring 10 har bara 14 ingen 12a så det får bli 9an Två killar hade bara 14 med sig så jag erbjuder dom att låna min 7a dom hart oturen att när dom riggat klart så går vi upp till bilen och börjar byta om helt plötsligt så lyfte 7an upp i luften och flyger iväg en bit tack och lov inte så långt ser bra ut den klarade sig nog men vid närmare kontroll så visade sig att den fått en reva på cirka 7-8 centimeter men som väl är så är ju vi kiteare ett väldigt hjälp samt släkte så dom stackars grabbarna tyckte det kändes pinsamt såklart! Men dom tog med sig kiten och lovade att laga den.

Ok då var det väl slut på eländet då eller? Får upp min 9a efter ett tag kör cirka 50 meter får hoppa en liten bit på en våg men tappar brädan blåser rätt bra så jag åker i väg en bit kollar efter brädan men nej den är ju så klart borta in till stranden med kite ner med skiten frågar grabben om han sett brädan nej så väl var det inte så då var det bara att börja leta fick hjälp av killarna och grabben Simon vi gick på vallar vi tittade och letade men såklart var ju brädan redan halvvägs till Danmark eller nått. Så efter 4 timmars letande lånade mountainbike och cyklandes längs stranden så var det bara att tacka för tiden med den 7000:- Vari Pro brädan.

Någon som har tips på barfota åkning det funkar ju med vattenskidbåt så det är väl bara att börja träna på det.

Sista gången jag kör på det stället hände samma sak i vintras men efter en simtur på 200 meter så hittade jag tillslut brädan. Så de stället har man definitivt inte råd att kitea på längre. Får väl börja göra brädor istället.

Nä fy fan vad jag är trött på allt just nu!
    Men som vi alltid måste göra så säkerheten först tänk på att det räcker inte med lite sand på kiten när det blåser 10 m/s lägg brädan eller något annat tungt på kiten.

Näst värsta dagen ja det kom ju ingen till skada och det är ju alltid det viktigaste!

Den värsta dagen var när en kille förra sommaren for upp i luften cirka 8 meter och sen blev neddragen rakt ner genom ett träd för att landa på asfalten vi var alla övertygade om att han var stendöd men han klarade sig förhållandevis bra gammal boxare så han var van vid tuffa tag.

Hoppas att ni andra har haft en något trevligare kitedag!

kitelife svarade 21 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • curry

Medlem
    30 april, 2004 vid 19:42

fan va surt frown.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2004 vid 20:16

Tradigt! Vet hur det känns//Mvh Bengt

• anonym-anvandare

Medlem
    30 april, 2004 vid 20:26

va fan amatörenas afton..Själv har man ju wrappat en bil mde en X3 14 på 101an förra året..fifan det var inte gött…

ut o kolla på måkläppen efter plankan imorrn…

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 20:28

Som tur va så känner man ju även brandförsvaret där nere så vi får ta en runda med räddnings jeepen i morgon och kolla men chansen är väl lika stor som att vinna på lotto!

• skanepaul

Medlem
    30 april, 2004 vid 21:58

traudet!!! gäller o hau me goa gubbar som hämtar grejerna direkt! hämtade palles lause vid fiskenäten igår….

/maggemannen

• sidpiraya

Medlem
    30 april, 2004 vid 23:33

fan vad surt hoppas du hittar brädan.
    Jag lovar att personligen ge dig en kurs i bodydraging så du kan ta din bräda direkt nästa gång.

/michael

• patrikol

Medlem
    30 april, 2004 vid 23:39

ja det blir en jävla massa bodydragande hela jävla sommaren helt klart speciellt utan bräda! wink.gif Du räddade mig sist!

• walle

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:01

Tänkte precis fråga det, varför inte bodydragga efter brädan???

Kanske svårt om man inte ser den men man måste veta ungefär var den ligger eller?

bara det blåser ok så är det ju lätt att bodydragga.

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:15

jo jag är ju inte så bra på det sen så provade jag lite olika inställningar på kiten och UDS är ganska känsligt med fel inställningar så funkar det väldigt dåligt så jag drog in till stranden ner med kiten och då var ju brädan redan borta ibland vågdalarna ingen som hade sett den. Har själv använt leash i vågor tidigare men det är ju alldeles för farligt så den var lämnad i bilen det är ju alltid så lätt att hitta brädan sägs det ju men man kan ju ta lärdom av allt. Så är du nybörjare så är allt kanske inte lika lätt som dom som redan kan det tycker. Kanske skall börja med vindsurfing då så man kan åtminstone få ut på försäkringen samt att det sitter fast en massa pinnar och segel o grejor så att man kan hitta skiten igen. frown.gif

• naish

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:21

Kite suger wink.gifWindsurfing är mycket bättre!Inget brädor som åker bort från en och en mycket skönare känsla shocked.gif cool.gifDu kan ju prova med mina prylar någon gång!

• walle

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:24

Ok…
    tråkigt! Jag lider med dig. frown.gif

Hoppas att den kommer tillbaka eller att du hittar nån BRA deal på en ny/beg bräda.

Nästa gång får du ha med en gummi båt som du kan använda till att hämta brädorna med grin.gif

/Walle, (Utan vind på flera veckor frown.gif )

• patrikol

Medlem
    1 maj, 2004 vid 07:36

funderade faktiskt på det jetski verkar ju best men inte för min plånbok wink.gif frågan är sedan hur stark motor man behöver för att en gammal gummibåt skall orka med lite vågor! Räcker väl förmodligen inte med en lite bärbar utombordare.

• cortex

Medlem
    1 maj, 2004 vid 12:14

Det behövs ingen jättemotor på en gummibåt för att den ska röra på sig hyffsat (om man kan köra den dvs). En Zodiac med 9.9 hk petar iväg med en 20 knop eller mer om man kan hantera den. Vågor är inga som helst problem om man kan köra, det går att göra rätt feta hopp! grin.gif
    Däremot ska du se till att lära dig köra den *ordenligt* innan du brassar på mot en hög våg i motvind, inte helt kul att slå runt baklänges…

/Kaj(Tech)

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2004 vid 12:55

jag fattar ej. var det offshore vind? eller hur kom det sig att brädan drev utåt? strömmar?

• anonym-anvandare

Medlem
    1 maj, 2004 vid 13:00
Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications