Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Värsta kite dagen hittils nästan!
-
Nej sidshore men har varit med vid två tidigare till fällen när brädor stuckit iväg man tror att dom skall komma in till stranden men icke dom rullar sakteliga utåt hela tiden på vågorna varför överlämnar denna landkrabban till båtfolket. En bräda till idag som gav sig ut p drift men denna gången var det säkert 4-5 skickliga åkare som genast kunde hämta den. Tog lite vandring längs kusten med kikare men det var ju såklart hopplöst.
-
fan va surt!
vi kanske ska bilda en borttappadebräd klubb eller nåt sånt kan ju bli en hel del pers i slutet av året, redan 2 på en vecka!
Jakob -
Kan dom det? Skall du kolla om jag är helt borta eller?
På tal om något helt annat tittade närmare på både Labbrat och Icon tror jag dom heter 130 vad är skillnaden på dom? Dom såg grymt bra ut. -
Svar till:
Den kanske sjönk?
[/ QUOTE ]
Köp en sån där uppblåsbar som visades förra veckan.
-
LabRaten är helt enkelt lite snällare än Icon. Iom att den är lite smalare i shapen och har lite konkav kan du hålla mer kite och fliptipsen ger en mjuk åkning genom choppet. Tro mig, jag körde den i det numera ökända El Yaque…
Icon är lite snabbare och lösare, ämnad mer för wakestilen än LabRat. Jag tyckte om LabRaten men för mig känns ändå Icon mer rätt när man trickar runt som man gör nu för tiden. Då den är lite bredare ända ut i tipparna är den också lättare att landa hårt. Ett tips är att köra den med bredaste stancen så kanske du får dig en aha-uplevelse… -
Lider med dig *snyft* om det gör dig något gladare så har detta hänt mig mer än en gång i caribien (och hemma oxå för den delen ; () men jag har faktiskt lyckats hitta den igen ; ))))
Om inte så får du la slå en signal så ska jag rota fram en brädlapp som du kan låna så länge ; ) kanske inte världens bästa men den går och åka på…
//Pan
-
Va fan gör du uppe i gryningen Pan? Men det var skönt att veta att DU hittade brädan igen…
-
Härligt Pan dig kan man alltid lita på! angående brädans kapacitet så överstiger den min med god marginal!
Oavsätt skick. -
Skönt att du/duracell njöt av pizzan och tack för hjälpen. . .
//Pan
-
Anonym
Gäst2 maj, 2004 vid 20:46Med tanke på hur många brädor som verkar tappas bort borde chansen att hitta en när man spaltserar längs någon sandstrand i södra sverige vara rätt stor, eller? Å en annan sak, om våra brädor flyter över till Danmark, vart tar då deras brädor vägen? Eller är det kanske bara är vi svenskar som tappar bort våra…
-
Nej då för cirka ett halvår sedan var det en dansk kiteare som berättade att han befarde att hans kite var på väg till Sverige efter att han blivit av med den ute i vågorna.
-
FEETT! Tappade du den i caribien och hittade den igen i sverige?
Stora golfströmmen och fem månader senare gled brädan i hamn hos dig, ja man ska ha lite flyt ibland också
Tråkigt för dig Patricol
men du får leva på hoppet.
Vi håller tummarna för dig och din bräda och hoppas att ni finner varandra igen. Jag tappade min för några veckor sen och fan den igen på en liten kobbe. ingen golfström bara lite tur
Logga in för att svara.