Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Vart åker man 1-2 veckor i juli??
-
Vart åker man 1-2 veckor i juli??
Publicerad av bergelin på 3 maj, 2007 vid 10:23Måste iväg på semestern då det blivit för lite surf nu i vår pga mycket jobb..
Men var åker man i juli?
// Erik
mag svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Vad vill du ha för förhållanden??
Vi var i Grekland förra året och det gillade jag skarpt. Plattvatten förståss men gott varmt och soft.
För vågor är det väl Marocko eller Pozo eller Oman eller Mauritius som gäller!? -
Var ni på Karpathos då eller? Jag har jobbat där en sommar och skulle vilja se något nytt..
Marocko har jag hört om, Oman var nytt..
-
Nej.. vi var på Rhodos. Tror Kreta är bättre än Rhodos för det var rätt dött men soft i Prasonissi. Inte mycket mer att göra än att surfa, sola, läsa eller ta en promenad.
-
Rhodos låter verkligen som en idé.. var där för några år sedan men då bara som vanlig turist.
Finns det surfcenter där så att man kan hyra grejer eller rekommenderar du att ta med prylarna?
// Erik
-
Finns ett par olika på två olika ställen vad jag vet.
Surfa runt lite på resmål så hittar du info. Prasonissi heter spotet i söder iaf. -
Vill man hålla sig till bil avstånd i europa och ha lite för övriga familjen
att göra så vill jag lägga ett jätte varmt ord för Fehrman Ön man kommer iland på med båten till Tyskland (Puttgarden) Fehrman är en ö som har liknande termiska förhållanden som öland= vindsäkert på sommaren. Ön är ganska stor ock bjuder på allt från extremt fina plattvatten till hyffsade vågförhållanden på andra ställen med km långa sandstränder! Gott om Campingar! Tål man bara Tyskar så är det en hitt!! Det possetiva är att tyskar verkar håll kläderna på när de är hemma så man slipper den biten iallafall 😉 -
Tack för svaren. Jag är dock sugen på att dra en sväng till Garda-sjön. Har aldrig varit där och skulle gärna se hur det är. Någon som vet hur det är i Juli?
// E
-
Juli är väl högsäsong vindmässigt på Garda, om jag inte har helt fel? Och du kan dessutom klättra, cykla mtb, vandra mm i de vackra omgivningarna.
/Magnus
Logga in för att svara.