Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vart håller alla hus?

• Vart håller alla hus?

Publicerad av davven på 10 april, 2010 vid 14:44

Ensammen med hjälm & slalombräda på Haga idag, samt nga freestyleåkare. Lämnade gps:en hemma då jag trodde det skulle blåsa lite lätt 7.5 idag. Oj vad fel jag hade, hade grova problem med och hålla 6.5:an och riktigt fin surf. Jämn vind för och vara nordlig/No också . .

Kommer det inga speedare imorrn?

Tempen låg på ca 4 i vattnet och 4 i luften. . .
    vattenstånd medel/lätt hög

benke-2 svarade 15 år sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • carl-r

Medlem
    10 april, 2010 vid 17:10

Det känns så länge sen man badade med neoprenet att man knappt kommer ihåg hur kallt vatten känns.

..så hur jävligt är 4 och 4 grader? Händer å ansikte?

• s-1441

Medlem
    10 april, 2010 vid 17:12

såg att de var några ute på webcamen idag ! var de inte jäkligt kallt med de nordliga vindarna? hur ser det ut för imon ? 🙂

• mackee

Medlem
    10 april, 2010 vid 17:57

det kommer två växjö bo samt två västervikare för att speeda imorron är på plats vid halv nio tiden

• davven

Medlem
    10 april, 2010 vid 18:08

Jag känner ingen skillnad på 4 eller 10 grader när man väl ligger i vattnet, dock är det lite obehagligt när man riggar ner för händerna om man står i vinden. Annars har jag luva och skyddar huvudet med. Tänk på att den vinden som mäts upp på owc hemsida inte stämmer och särskillt på n & no, det blåser mer när man är ett par hundra meter ut. Det är i princip samma förhållanden som när Bringdal var och hälsade på från och till . .
    Hoppas det håller i sig imorrn!

• mattias-j

Medlem
    10 april, 2010 vid 18:50
    mackee;605723 wrote:
    det kommer två växjö bo samt två västervikare för att speeda imorron är på plats vid halv nio tiden

Halvåtta/åtta sa vi väl? 🙂 Såg att det blåste 13 – 17 m/s på ölandsbron mest hela dagen, ser t.o.m ännu bättre ut för imörrn, och sol!!

• s-1441

Medlem
    10 april, 2010 vid 21:27

ser ju ut som de kommer funka bra imon ! sen sol också. synd att man inte har mindre väg att åka. 3 timmar…

• tbsurf

Medlem
    11 april, 2010 vid 08:05
    Mattias J;605737 wrote:
    Halvåtta/åtta sa vi väl? 🙂 Såg att det blåste 13 – 17 m/s på ölandsbron mest hela dagen, ser t.o.m ännu bättre ut för imörrn, och sol!!

kul att det är igång igen, håller tummarna för er

• benke-2

Medlem
    11 april, 2010 vid 13:47

Tja Tja!
    Hur gick det?
    Blev det FÖRTI-toppfart.
    7,0 vind eller 6,3

Verkar vara vindsäkert som f-n på Nord, najs.

• speedkenta

Medlem
    11 april, 2010 vid 13:59
    benke.;605815 wrote:
    Tja Tja!
    Hur gick det?
    Blev det FÖRTI-toppfart.
    7,0 vind eller 6,3

Verkar vara vindsäkert som f-n på Nord, najs.

Dom seglar än
    Rikardsson och Emanuelsson, David, tror att det är Dalh också samt ett gäng freestyleseglare

• mackee

Medlem
    11 april, 2010 vid 18:54

Summering av dagen det var ca 30 grader kallare än i Egypten så på med allt gummi som fanns i bussen.
    Mackan körde på som ett skott från början med topp tider kring 39-39.9 medan jag fick justera stroppar och hitta rätt fena till premiär turen på 44:an Mattias kämpade på trots alla krämpor i kroppen efter alla kastfall och bil krockar medan Lars D studsade fram med bra repor på slalom planka. Riktningen var likvärdig hollands tävlingen men med lite mer nord i vilket gjorde att det vred in vågor och skvalpade lite mer men med bra tryck i 6,3an fick jag till en repa på 40,33 på topp men min average blev nog inte lika bra som Mackans som nog landade på ca 38.5 i average ( tror jag)
    Gott med premiär på svenskt vatten ser ut att bli bra på onsdag och om det håller i sig är Mackan och jag på plats vid ca 13 tiden

• benke-2

Medlem
    11 april, 2010 vid 19:02
    mackee;605861 wrote:
    Summering av dagen det var ca 30 grader kallare än i Egypten så på med allt gummi som fanns i bussen.
    Mackan körde på som ett skott från början med topp tider kring 39-39.9 medan jag fick justera stroppar och hitta rätt fena till premiär turen på 44:an Mattias kämpade på trots alla krämpor i kroppen efter alla kastfall och bil krockar medan Lars D studsade fram med bra repor på slalom planka. Riktningen var likvärdig hollands tävlingen men med lite mer nord i vilket gjorde att det vred in vågor och skvalpade lite mer men med bra tryck i 6,3an fick jag till en repa på 40,33 på topp men min average blev nog inte lika bra som Mackans som nog landade på ca 38.5 i average ( tror jag)
    Gott med premiär på svenskt vatten ser ut att bli bra på onsdag och om det håller i sig är Mackan och jag på plats vid ca 13 tiden

GÖTT!
    (i gbg)
    Nord är bra också

/Benke

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vart håller alla hus?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.