Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vart skall man åka för snowkite över en långhelg?
-
Vart skall man åka för snowkite över en långhelg?
samhansson svarade 16 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
-
jag har hört om ett ställe som heter Markaryd… ska tydligen vara riktigt grymt o perfekta förhållanden större delen av vintern! Tyvärr ska dock vara svindyrt…typ lite som Sveriges svar på Aspen…
-
hengo;527596 wrote:är också lite sugen på att sätta mig i bilen och köra de drygt 115milen till vidda. Ser så jäkla fint ut! Hur bor man där under en lite längre period, typ 1-2 veckor? Va kostade vandrarhemmet du snackade om nic?
Är det som svingrymma kitare ute och kör jämt som man kan låta sig inspireras av, eller kan det vara så att man är helt solo ibland? Segt å köra själv
Det är Björn Kaupangs föräldrar som driver Haugastol. Han är ju den enda som kan få skidor och kite att se snyggt ut å e han inte ute å reser så är han där. Remi och Siggve brukar vara bosatta där med men vet inte om de är det i år. Du kan vara solo om du vill det men annars brukar det vara 20-50 kitare på ett ställe, iaf på helgerna. Det är aldrig trångt iaf.
Det är perfekt för att bo där lite längre med eftersom det är typ lägenhetshotell å man har tillgång till spis osv. Restaurangen är riktigt god (speciellt för att vara norge) men kostar en slant. Billigare att köpa i affären.
Tror priserna står på webbsajten.Det finns många fina ställen att kita på men min favorit är Dyranut (gula huset längst västerut längs rv7) vid SO. Generellt hamnar på ostliga kitespots vid västlig vind och tvärtom vid ostlig.
Om du ska åka så långt tycker jag du ska försäkra dig om att det är puder för då är vidda oslagbart. Å det såg lite hårt ut på din senaste video. Fråga efter snöförhållandena på http://www.kite.no.
Just nu tror jag det är suveränt tex.Bästa vindprognoserna för vidda på http://www.yr.no
nic
remi å sigve under
-
Yann;527648 wrote:Du glömde mig!…vid Remis näsrot ungefär.
å hippi från dom.rep till höger
-
awesome pics nic, I would give you an aloha if I could, mellow session, and none of that foil crap…
Logga in för att svara.