Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vart vindsurfar man i E-tuna

• Vart vindsurfar man i E-tuna

Publicerad av anonym-anvandare på 21 augusti, 2001 vid 11:28

Hej!
    Jag bor i Sthlm men är i E-tuna rätt ofta p.g.a en viss person av det andra könet…..
    Typiskt nog blåser det nästan alltid bra när jag är på besök. Funderar därför på att ta med mig prylarna nån gång……..är det nån idé eller?
    Vart surfar man och vilka vindriktningar är det som gäller etc.?

anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2001 vid 11:31

VÄST HJÄLMARE SUND södra brofästet, helt suveränt om det råkar vara +10m/s

• swe-16

Medlem
    21 augusti, 2001 vid 15:14

Hej!

Hjälmaren är onödigt långt bort. Du åker istället till Mälaren och surfar på ”blacken” (heter så för att den blir alldeles svart när det blåser). Funkar bra på allt utom ren syd (då skall du nog åka till Hjälmaren eller till Västerås).

Flyttade från E-tuna 1990 och kommer inte ihåg exakta vägbeskrivningen ut till de olika spotsen men här kommer en e-mailadress som kanske kan besvara dina frågor: luks.trading@swipnet.se. Hälsa från Per Svanberg!

mvh

Per
    Ordf SBF

• anonym-anvandare

Medlem
    21 augusti, 2001 vid 18:55

jo, på blacken kan det blåsa bra ibland. Men via nabbudden kommer du nog inte ut på blacken p.g.a en vägspärr. Istället kan du åka till klinten eller kullersta t.ex!

• swe-16

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 05:40

Jag träffade ett gäng surfare där midsommardagen i år (stack själv ut från Sundbyholm). Har vägen blivit avstängd efter det? Vägbom har ju alltid funnits där men det finns (fanns?) surfare som har nyckel.
    mvh
    Per

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 11:22

Tack för alla svar……får kolla upp dessa spots

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 14:25

Bommen på vägen till nabbudden finns kvar dock brukar den öppnas när någon surfare är där. Den är mest till för att inte annat löst folk ska köra sönder vägen. Är du där mycket så går det nog att fixa fram en nyckel.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 14:59

Jo visst finns det surfare som har nyckel, men det är ju inte säket att de är där just när han vill ut.

• anonym-anvandare

Medlem
    22 augusti, 2001 vid 20:45

Jo det är klart, men då är det bara att åka till kullersta tex. Surfar du själv mycket i Mälaren?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 augusti, 2001 vid 09:29

Jo, jag surfar ganska mycket i mälaren. Jag är väl fortfarande nybörjare, så mäleren duger bra för mig.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications