Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräkt?
-
Våtdräkt?
Publicerad av anonym-anvandare på 14 maj, 2005 vid 21:57Tänkte köpa våtdräkt. Funderar på antingen en Neilpryde 5000 eller en Mystic Mystic Steamer DL 2005. Vilken är bäst tror ni?
luuddee svarade 20 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Mystic Mystic Steamer skall vara hur grym som helst men de är helt slut hos Maui Magic och Ontop som är agent. Jag har istället tagit hem Maui Magics (Mystic) Inferno dubbelneopren som är i stort sett identiskt sånär som på några små designdetaljer… Har eventuellt en i storlek Large kvar för omedelbar leverans!
/JOnas
http://www.airborn.se -
mm kan hålla med om att mysti änsålänge är grym.. köpte en mystic mystic 2004 för några dagar sen. bara användt den 2 gånger iofs. men jevlit skön e den,. ,
-
Jag köpte NP5000 i år efter mycket velande mellan den och MM:s
Efter att nu i efterhand kollat på båda så tycker jag att NP ser mer gedigen ut även om MM absolut inte är en dålig dräkt.
Det enda minus jag hittat på NP dräkten är muddarna vid benen som på tidigare modeller var velcro men nu är som en vanlig ärmmudd. Det har en förmåga att spruta upp en hel del vatten där när man kör, vilket blir lite kallt.
Det går såklart att lösa, men jag tycker att det borde vara löst från början.
Och andra sidan, så tyckte jag inte att MM:s benmudd såg sädär mycket bättre ut.
Sammanfattningsvis så skulle jag rekommendera NP, även om den är dyrare och kommer paja om 3 år… -
Svar till:
mm kan hålla med om att mysti änsålänge är grym.. köpte en mystic mystic 2004 för några dagar sen. bara användt den 2 gånger iofs. men jevlit skön e den,. ,
[/ QUOTE ]
Hur fan kan du som ska va så cool köpa 2004 års modell? Är den inkissad också?

Logga in för att svara.