Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Våtdräkt???!!!!
- 
		Våtdräkt???!!!!Publicerad av anonym-anvandare på 4 augusti, 2000 vid 22:05Jag ska köpa våtdräkt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Jag är nybörjare så jag kör inte på vintern eller så. Vilket märke är bra???????? Det är jävligt snurrigt!!! anonym-anvandare svarade 25 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
- 
			4 Svar
- 
Köp torrdräkt om du ska köra i Svedala – slipper du frysa, eftersom det blir 
 mycket bad ibörjan.
 Undvik NP dräkter, som lätt går upp i sömmarna…Robosurf 
- 
Håller inte med föregående talare, jag kör på vintern med semidry, en NP 5000 eclipse, utan dragkedja, mycket bra dräkt, men jag har reklamerat en som var slarvigt limmad i sömmarna efter ett år och bytte upp mig till en med apexgummi, som i och försig kostar nästan 3800kr vilket kanske inte är intresant i det här fallet. Skönare dräkt får man leta efter… 
- 
Jag skulle köpa en våtdräkt som är 4/3 mm tjock då kan du surfa ”tidigt” på våren (insjö) samt få lite surf på höstkanten. Mitt på sommaren i värmen kan den dock bli lite varm, men detta får du ju igen då du kan surfa både vår & höst. Själv har jag en våtdräkt av märket GUL, den tycker jag har varit j-ligt bra. Lägg ca 2500 på våtdräkt och skor tycker jag, du har igen det senare. Lycka till: Pulka 
- 
Du behöver absolut ingen torrdräkt, leta efter en lite tjockare våtdräkt som sitter bra, inga bubblor eller veck, den ska sitta som ett andra skinn….jag seglar själv med en 4/3 hela vintern, men då sitter dräkten också helt perfekt! 
Logga in för att svara.