Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräkt
-
Haze;618404 wrote:Håller med Yann här att en vågsurfingdräkt är bättre på alla punkter. Mer elastisk, hållbarare vad jag har märkt och dyrare tyvärr. Men älskar min gröna Mystic i alla fall men min nya Rip-Curl är fanemig sjukt varm!
Ställer högst krav på prestanda och ger mest rörlighet är väl ändå inte samma sak som bättre på alla punkter? Jag har personligen svårt att se att en vågsurfingdräkt skulle vara bättre på alla punkter för kite än en specifik kitedräkt…!? Tänker på Crossfire 5/3 LEN10.
Går man på toppmodellerna hos respektive märke lever jag i tron om att att de är relativt likvärdiga, sen kommer självklart någon vara lite bättre på det och någon lite sämre på det.
Det handlar som så många andra gånger om personlig smak och tycke. Mitt hetaste tips är därför att pröva och läsa på så att du får en dräkt som du trivs med. -
Yann;618406 wrote:Top of the line är 4/3 H-Bomb, batteridriven vinterdräkt. Sen kommer 6/5/4 F-Bomb. Själv kör jag en special 5/4/3 F-Bomb med integrerad huva på vintern eftersom jag tycker 6/5/4an är för varm för västkusten och jag blir lätt uttorkad. Kostar väl 4000:- nånting.
Batteridriven måste vara the shit för kalla vintern men 1000 € känns lite väl mastigt.
Gör det stor skillnad med integrerad huva jämfört med lös tycker du?Off topic:
Jag var nere och kajtade/körde ”kurs” med Jenny i Båstad i helgen. Hon kunde inte ha hittat en bättre drake än din Light XC 8m tycker jag. Hon jobbade riktigt bra och gjorde stora framsteg. Jag tog ut kajten på en provtur också, jäkla fin alltså, jag körde min RPM 10m men hade bra med tryck i Light 8an också.
#Clean bom, gillar framförallt att trimningen sitter ovanför bommen och är så lätt att ändra.
#Snabb som fan, bra för stora flyg.
#Helt ok urkrokad.
Logga in för att svara.