Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt eller rashguard eller??

• stoorfaen

Medlem
    18 maj, 2009 vid 12:32
    rosen;547299 wrote:
    varför inte kortärmat? Kommer nog köpa en snart av flera anledningar men mest för att underarmarna tar slut pga värme och att det stryper blodtillförseln.

Själv tycker jag det är så kort period man har nytta av den. Jag kör vinter 6/5/4 och 3/2 när det kommer upp runt tolvan. Om det blir varmare så tar jag heller av mig till speedos…nån gång på året måste man väl låta sjöluften föna bröstmattan!

• m3lk3r

Medlem
    18 maj, 2009 vid 13:01
    Jesper_B wrote:
    m3lk3r wrote:
    Om någon är grym på storlekar: Jag är 173 lång och väger ca 60 kg, vore tacksam as hell!

Ahh nu kan jag ditt nick hellman!

Jag har en hel drös med beggade dräkter som borde passa dig, allt från shorty till tjock vinter och en hel del däremellan. Slumpar bort för enstaka hundringar. Bor du i stockholmsområdet kan du komma förbi och kolla/prova och ta vad du behöver. Gäller självklart fler än dig. Har inte orkat lägga ut på annons.

Jesper

0733-169000

Nämen fan vad trevligt, vad har du i typ 50 eller 48? Är sugen på en hel ca 3/2 eller en med långa ben o korta ärmar.

UFO wrote:
    Dräkterna är nått år gamla, men om du är ute efter budgetalternativ: http://www.vattensport.nu/default.as…s.aspx&cat=293

Har själv använt ”shortyn” när jag vågsurfat, en skön dräkt och under sommaren borde den räcka även om man är frusen. Men modellerna och neoprenet är som sagt några år gammalt..

Tack! Om jag inte hittar något begagnat så är ju det helt klart ett alternativ, jävligt bra priser.

• stinger

Medlem
    18 maj, 2009 vid 13:14
    rosen;547299 wrote:
    varför inte kortärmat? Kommer nog köpa en snart av flera anledningar men mest för att underarmarna tar slut pga värme och att det stryper blodtillförseln.

Jag hade samma problem som du förut om åren, början av säsongen var en pina med krampkänning i underarmarna. Den gångna vintern har jag kört roddmaskin (concept2) på gymmet 2-3 ggr/vecka och jag tror inte längre att underarmarna tog slut pga utebliven blodtillförsel… Jätteskillnad faktiskt.

För övrigt har jag två våtdräkter, en avklippt gammal steamer = shorty, och en NP3000. Ytterst sällan jag tycker att NP3000-dräkten är för varm på sommaren, bara att ladda nån ny manöver så får man svalka sig 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt eller rashguard eller??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.