Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt, lite hjälp tack.

• eddie

Medlem
    21 juni, 2005 vid 19:13

Kolla efter en som har ben som går liksom ner på låret, ärmarna skall sluta strax över armbågen. Då vet du att det är en shorty.

• yeeah

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:08

köpte faktiskt en shorty för 299 spänn på center syd, tror stället hette C-pay annars va det ngt liknanade. helt klart godkänd dräkt, känns som man ställer mindre krav på en shorty än en vinterdräkt.

• skanepaul

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:36

Alltså, jag vill ha en våtdräkt med korta ben och lång ärm, en vanlig dräkt fast med korta ben så att säga. Jag vet vad en shortie är.

• eddie

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:38

Jag förstod det…. skojade bara.
    Nog svårt att hitta… Klipp av en vanlig kanske?

• skanepaul

Medlem
    21 juni, 2005 vid 20:57

Men jag har ju sett!!!! cool.gifaarrghh! vem har??

• mav

Medlem
    21 juni, 2005 vid 21:59

kör med boardshort o lycra istället wink.gif

• martent

Medlem
    21 juni, 2005 vid 22:09

surfshopen i halmsdad har riktigt feta korta ben långa armar. rip curl tror jag det är. http://www.surfshopen.se de finns inga på bilderna men de har i affären.

• mackan

Medlem
    22 juni, 2005 vid 05:52

jag har en billabong paul men du e nog litta tjuuuck för den annars kunde du tagit den. ska klippa av ärmarna så dem blir korta, mkt bättre rörelsefrihet. kör den shorty du har istället. ….men det e klart, flest prylar när han dör vinner….

• matthias

Medlem
    22 juni, 2005 vid 06:30

http://www.nocomply.se har men vafan ska du med det till? e det nånstans man vill vara rörlig så e de ju armarna, inte benen.

• skanepaul

Medlem
    22 juni, 2005 vid 07:07

Tänkte ha den som sommardräkt, fryser ju aldrig om benen. Shortyn jag har kan man kanske använda 4-5 gånger här på sydkusten. Men kom på att man kan köpa en sån här mystic teflon tröja istället som ju är ganska varma och ha över den. rashguard håller ju ingen värme.

• eddie

Medlem
    22 juni, 2005 vid 07:22

Ta rash’en under våtdräkten så värmer den.
    Körde i shorty igår i Klagshamn… Hur varmt som helst, blev förvånad själv

• skanepaul

Medlem
    22 juni, 2005 vid 15:37

En rash värmer inte under en våtdräkt, snarare tvärtom. Rashguards är gjorda för solskydd, UV skydd. Den blir blöt och kyler ner dig, kan däremot förebygga ev. skav från våtdräkten. Däremot Mystics teflon belagda tröjor gör eftersom dem reflekterar tillbaka kroppssvärmen (har en sådan väst med huva) om man har den närmast kroppen.

• sirgomez

Medlem
    22 juni, 2005 vid 16:58

fans det inte på teknikmagasinet eller biltema eller n¨åt sånt för 200-300kr?

• gugge

Medlem
    22 juni, 2005 vid 18:49

rashguards är gjorda för vad dom heter, utslagsskydd. Dvs skydd mot det vax som man använder på vanliga surfbrädor. Liksaså skyddar dom mot utslag/skav mot vissa typer av våtdräkter, beroende på insidan material.

Ja, så det så säger bror dutkig.

Värmer, nja det vet jag inte om jag tycker att dom gör.
    Och visst dom skyddar naturligtvis mot solen, precis som vilken t-shirt som helst.

Ho ho!

• dmp

Medlem
    22 juni, 2005 vid 19:49

http://www.SKANEKITE.SE <-- Har shortie på lager..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications