Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt- Ripcurl/NP???

• endy

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:31

eller Pro Limit Pro Series ZF Steamer 5/3
    Mycket varm och smidig dräkt, finns på rea hos surfbutiken för 1895 http://www.surfbutiken.nu/rea.shtml

• oscar

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:35

Lämnade tillbaka min ripcurl stinger efter en dag då jag tyckte att den sög. Läckte in vatten i nacken som satan. Drog åt flärpen så jag höll på att strypas men den läckte ändå. Föstår inte varför de rundat av den inre flärpen, den hade suttit tajtare om den varit rak så det blivit mer neopren i nacken som tätat.

Neoprenet som sitter innanför dragkedjan är tunt dubbelneopren som suger åt sig vatten och blir kallt. Vore bättre detta var i enkelneo så att vattnet inte sögs upp.

• oscar

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:36

Kör du med ZF året runt? Är den så pass tät att du inte blir blöt på ryggen?

• endy

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:38

Japp jag kör med allt året runt wink.gif det sitter ju en inner ”tröja” med extra hög hals som gör att det kommer in väldigt lite vatten, sen är dragkedjan väldigt kort i rýggen med en överslutande flärp.
    Kanon dräkt!

• lars_k

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:57

Jag kör också med Prolimit ZF 5/3. Tycker halssystemet tätar mkt bra, men man får dra åt i halsen rätt ordentligt. Lite krångligt med ”innerkragen” som ska fiskas upp och krängas över huvvet. Men en smidig dräkt som inte läcker in i halsen som alla andra jävla dräkter jag haft.Rekommenderar den.

• herodude

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:59

jag kör np’s den är tt sm fan i nacken å smidig som få, grymm dräkt…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications