Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt som luktar rutten grävling!

• brushanen

Medlem
    5 juni, 2009 vid 15:45

O´neill våtdräktsshampo kanske kunde vara något?
    http://www.robsport.se/default.asp?lid=1&ulid=69&show=1

• gh0st

Medlem
    5 juni, 2009 vid 17:55

precis, våtdräktsschampot ovan är nog det absoult bästa alternativet om du inte sköljer den efter varje gång

• jakobb

Medlem
    5 juni, 2009 vid 18:26
    Krillan82;551284 wrote:
    E du säker på att de e dräkten som luktar rutten bäver? Har du luktat i den när du inte haft den på dig 🙂

där fick du verkligen till det! skrattade som en idiot när jag läste det 😀

• blackadder

Medlem
    5 juni, 2009 vid 20:48
    Yann;551333 wrote:
    Jag skulle tro att tvätten är värre än centrifugeringen. Mer värme och slitage i tvätten. Det är ju tätheten på sömmarna som är den svaga punkten. Läcker den som ett såll genom sömmarna redan så spelar det nog inte så stor roll vad man gör med den sen.

Själv sköljer jag alltid min dräkt med en gång jag kommer hem. Med jämna mellanrum handtvättar jag den i ljummet vatten med duschtvål och ibland Piss Off. Har jag inte tvättat den på länge så får jag utslag som kliar som f-n så jag är så illa tvungen att vårda mina dräkter ömt.

Mina sömmar är bra, dom läcker inte en droppe. Glömde säga att jag brukar köra på 30 grader också. Det som tar mest stryk är nog fan tvättmaskinen av all sand och annat bös man kan tänkas få med sig (Magnus fick med sig en krabba i dräkten en gång).

• haze

Medlem
    5 juni, 2009 vid 20:54

Hur går det med din maskin då alla dina flatlöss kommer in i den då?

• blackadder

Medlem
    6 juni, 2009 vid 11:10
    Haze;551419 wrote:
    Hehe, jag e dum i huvet:crazy:

Surfzone: You gotta love it!

• debkausf

Medlem
    6 juni, 2009 vid 12:06

Om dräkten luktar rutten grävling är det dags för tvättmaskinen. Den lär vara full av svamp, microber o pessekristaller! Sluta pissa i dräkten så kommer din dräkt vara mycket frächare i framtiden. Kan ju vara dags för en ny också! Knip man!

• haze

Medlem
    6 juni, 2009 vid 12:43
    Blackadder;551508 wrote:
    Ajdå avslöjad att jag har en könsjukdom!

Stackare då 😉

• betbangan

Medlem
    8 juni, 2009 vid 20:35

jaja nu åker skiten in i 30 grader, lite tvättmedel och sköljmedlet ”Summer Breeze”..passande nog. No more Skunk!;)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Våtdräkt som luktar rutten grävling!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.