Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräktstips :)
-
vågsurfdräkter är bättre. inget snack om saken. kitedräkterna kanske är lika smidiga. men långt ifrån lika varma. dessutom så pissar de ju in vatten i de flesta dräkter efter 1-2 sässonger. min xcel är nu inne på 2a sässongen och man kan tror att det är en torrdärkt.
-
kul att se när våtdräktstips förvandlas in till en snoppmätningstävling mellan olika återförsäljare
-
my dad is bigger than your dad, so watch it…
nah but seriously.. yann isnt selling anything, so I dunno what you are on about frode, this is 100% skotten hype.
-
i dont know man , men för mig ser det ut som en snoppmätar showdown
-
O´Neill Psycho2 5/3 för kitare och 6/5/4 verkar vara det alla jämför med. När Skotten spionerade i Robsports butik så hängde hakan lång ned när jag demade Psycon. Mystic Curen är grymt fin den också men är man ute da shit så skulle jag säga Psycho2
-
Har mystic någon garanti på matrialet (neoprenet) i våtdräkterna?
Har haft min crossfire i 1,5 sessong och den är helt slut i matrialet, neoprenen spricker lite över allt, speciellt runt axlarna och i skrevet…
-
Tror det det står någonstans om ”lukt-garanti” men är inte 100%.:wink:
-
@Brushanen 512981 wrote:
O´Neill Psycho2 5/3 för kitare och 6/5/4 verkar vara det alla jämför med. När Skotten spionerade i Robsports butik så hängde hakan lång ned när jag demade Psycon. Mystic Curen är grymt fin den också men är man ute da shit så skulle jag säga Psycho2
Actually ROb is spot on with the truth here, I went up and we dressed up together.. anyway after a bit of whipping, I have to say that the PSYCHO was a pretty nice looking suit, double layer.. hooded… drainage hole at the back.. and super stretchy.
I digress.. Yann wins.. I am all about love, it seems people miss that about me :/
-
@Yann 513025 wrote:
I rest my case… 😀
Så det du säger är att en vågsurfdräkt är att rekommendera under vintern Yann?
Men det här med fast eller avtagbar huva? Vilket är bäst?
Sitter just nu i köpartagen. Körde för några dagar sedan med min håliga sommar dräkt, de va lite kallt.
Peter
-
kiters_se;513272 wrote:Så det du säger är att en vågsurfdräkt är att rekommendera under vintern Yann?
Men det här med fast eller avtagbar huva? Vilket är bäst?
Sitter just nu i köpartagen. Körde för några dagar sedan med min håliga sommar dräkt, de va lite kallt.
Peter
Det bästa är väll en avtagbar huva som fungerar bra och inte släpper in vatten.
Då kan du ju enkelt välja vad som passar dagens session.
Logga in för att svara.