Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vatten i masten

• vatten i masten

Publicerad av anonym-anvandare på 30 augusti, 2002 vid 12:04

Har fått in vatten i min 4,90 mast (NP, 30%) Vet inte hur det kommit in och framförallt vet jag inte hur jag skall få ut det. Måste ju göra en del på vikten och det känns inte bra när det ligger och skvalpar i bilen. Några tips?

sunkan_ svarade 23 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 12:21

tycker det låter skumt att man inte kan få ur vatten ur ett ihåligt rör….

• manno

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 14:27

Har samma skit i övre halvan av min npmast, det är nog inte så mycket men den känns som det ger en negativ placebo-effekt.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 14:33

Har du provat att ta bort plastpluggen i toppen av masten?

/Håkan

• s

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 15:01

Ta ur pluggarna i toppen och slå ur pluggen i botten med en lång stång som går in i masten (typ kvastskaft eller liknande). Skit i att sätta i pluggarna i botten sedan – de gör mycket liten effekt. Det vatten som lyckas smita in under ett dopp eller simtur rinner ut snabbt om du inte har pluggar i botten.

Dessutom, om du tagit ur bottentätningen i bottendelen kan du ”trä” in toppdelen inne i bottendelen. Det tar därmed hälften så stor plats! Mycket bra!

Staffan

• sunkan_

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 15:49

Haha, det var ju mycket bra.. att jag inte tänkt på att trä in överdelen i underdelen… bra tips! smile.gif

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications