Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › vattenstarta eh ripper 12
- 
HugeO;405884 wrote:helt jevla rätt, ge fan i det barabra svarat hugo blir nog inget mer köp av dig hoppades du kunde svara lite seriöst du är väl ändå återförsäljare för dom. Eller? 
- 
hade oxå en ripper som jag hade problem med att vattenstarta.. problemet löstes lätt genom ett byte till switchblade. nu behöver jag inte åka och oroa mig för att krascha. 
- 
jag ville hoppa lite högre, problemet löste sig genom ett byte till EH. nu behöver jag inte oroa mig för att grabbarbna ska kalla mig för kärring 
- 
@sekura 405935 wrote: bra svarat hugo blir nog inget mer köp av dig hoppades du kunde svara lite seriöst du är väl ändå återförsäljare för dom. Eller? haha Sekura, I replied to you, I even offered to meet on the beach. If you would rather be an ungratefull ass about it, then varsagoo….. My offer still stands about doing a one on one to teach you how the kite works. This is the problem with people that dont ride EH, they dont understand that we are EH, you get personal one on one with skotten. If you want, I will gladly help you sell your kite, otherwise chill and feel welcome to the EH family. 
- 
skotten det va inget mot dig, skulle gärna ta emot hjälp, men jag tycker inte att hugos svar var till någon hjälp. 
- 
@skotten 405973 wrote: haha Sekura, I replied to you, I even offered to meet on the beach. If you would rather be an ungratefull ass about it, then varsagoo….. My offer still stands about doing a one on one to teach you how the kite works. This is the problem with people that dont ride EH, they dont understand that we are EH, you get personal one on one with skotten. If you want, I will gladly help you sell your kite, otherwise chill and feel welcome to the EH family. WÖRD!!!! 
- 
Klart att det är lite skillnad på att starta en Crossbow mot en Rippehr då Ripperhr har lite högre AR. 
- 
@gh0st 406076 wrote: Klart att det är lite skillnad på att starta en Crossbow mot en Rippehr då Ripperhr har lite högre AR. Precis. Motsvarar Instinct Edge. Tar bara lite längre tid än en drake med mellan AR. Man köper inte en hög AR för att den är lätt att vattenstarta utan för prestandans skull. nic 
- 
@nic 406102 wrote: Precis. Motsvarar Instinct Edge. Tar bara lite längre tid än en drake med mellan AR. Man köper inte en hög AR för att den är lätt att vattenstarta utan för prestandans skull. nic det finns kite som presterar bättre än Rippher OCH är superenkla att vattenstarta… varför inte välja de? Har bara kört Rippher vid 3-4tillfällen men jag tycker absolut inte man ska köpa en sådan om man kör på spots med ”djupare vatten” eller om man surfar mycket själv. Tycker det e konstigt att mr:EH inte lyckats designa en bättre kite som går att vattenstarta lika enkelt som de flesta andra av dagens kites… Visst e dom billigare men e priset allt??? 
 faen bättre att köpa begagnat.
- 
På tal om ripper, kan man byta ut sin Safety Line mot en ny när den blir sliten? Tony, du har ju koll på det mesta. /Egg 
- 
yeah cos I am sellin em hahaha, but, you can change out the line no problem, I can get line for you no worries, but its nothing you cant do yourself. Make sure that when you buy line its not the stuff sith the solid nylon core with a weave around it. And Sekura, its not your fault you havent got Hugos, Sams or anyone elses sense of humor here, hope you were not offended. A nice example of sarcasm is when people refer to our wavepot as VOMB SJÖN. 3 m waves on a loch? haha… dont worry, you will get the hang of it. Hugs, 
 Skotten
- 
Såg att någon hade satt en 5:e lina på en Ripper. Är det något att rekommendera?? Isåfall, hur gör man?? /Från en som också har lite strul med vattenstarterna… 
Logga in för att svara.