Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vattenstarta eh ripper 12

• tetras

Medlem
    11 september, 2007 vid 11:57

@gh0st 413798 wrote:

Bara för att förklara så är Rippehrn enkel att vattenstarta.
    Skillanden mellan Crossbowen och Rippehrn är som tidigare nämt att Rippehrn är en kite med högre AR än x-bowen och därför lite svårare att vattenstarta. Precis på samma sätt som en C-kite med högt AR är svårare att vattenstarta än en C-kite med lågt AR.
    Mycket högre prestanda i luften jämfört med marginellt (och då snackar jag verkligen marginellt) svårare att få upp kiten ur vattnet. Hur svårt är det att dra i en styrlina?
    Nu kör jag inte EH själv just nu men att ha en sån attityd som dig med att för det första tracka ner på en riktigt bra kite, för det andra anklaga Tony för att lura nybörjare, för det tredje kalla folk som kör EH för fittor gör att jag tror att man inte blir populär på stranden i fortsättningen..

Det är sorgligt men tyvärr nödvändigt med ett förtydligande. Uttrycket ”to be a pussy” bör inte översättas ordagrant utan har betydelsen av att vara en fegis och inget annat.

Och vad Skotten anbelangar så känner han mycket väl till uttryckets rätta betydelse.

• tetras

Medlem
    11 september, 2007 vid 12:00

@Krillan82 413806 wrote:

Du tetras. Nu får du för fan passa dig jävligt noga med dina påhopp. 1. Kallar inte oss fittor. 2. man snackar inte skit om skotten. 3 man klagar inte på bra märke.

Nån jävla måtta får det fan vara.

Om du nu har någott inanför pannbenet så skriv inte ett skit om oss igen så ska inte vi svara dig häller. Det här har gått till överdrift, och tror det är mer än jag som har fått nog.

Inte för att förväntade mig något annat men tyvärr måste jag göra dig besviken och förklara att du har fått allt om bakfoten.

• krillan82

Medlem
    11 september, 2007 vid 12:02

Fel svar.

NU HAR DU FAN SKITIGT I DET BLÅ SKÅPET!

• tetras

Medlem
    11 september, 2007 vid 12:09

@Krillan82 413811 wrote:

Fel svar.

NU HAR DU FAN SKITIGT I DET BLÅ SKÅPET!

:confused2:

Vem är det som är psykopatisk nu då?

• milkman

Medlem
    11 september, 2007 vid 12:19

Jag rekommenderar en funktion som kan nyttjas.

Klicka på användarnamnet på den individ som inte har något nyttigt att tillföra, eller som inte kan tillföra något nyttigt på ett vettigt sätt.

Strax under Användarnamnet och avatar finns en list med optioner. Klicka på ”Lägg till tetras på din ignoreralista” (till höger) så slipper ni läsa innehållet i inläggen och sparar både tid och humör.

För dom som har någon poäng som man vill få fram så rekommenderar att tänka över hur man levererar sitt budskap på forum. Risken finns ju att man hamnar på dessa ignoreralistor, och då är det ingen som lyssnar längre.

• krillan82

Medlem
    11 september, 2007 vid 12:44

@Milkman 413818 wrote:

Klicka på användarnamnet på den individ som inte har något nyttigt att tillföra, eller som inte kan tillföra något nyttigt på ett vettigt sätt.

Strax under Användarnamnet och avatar finns en list med optioner. Klicka på ”Lägg till tetras på din ignoreralista” (till höger) så slipper ni läsa innehållet i inläggen och sparar både tid och humör.

För dom som har någon poäng som man vill få fram så rekommenderar att tänka över hur man levererar sitt budskap på forum. Risken finns ju att man hamnar på dessa ignoreralistor, och då är det ingen som lyssnar längre.

Credit och aloha till dig milkman. ska gör det direkt.

• eddie

Medlem
    11 september, 2007 vid 15:55

Tetras…!?
    Vem är det som är sa dum mot dig hela tiden?
    Du verkar sa arg och bitter?
    Tänk positivt sa skall du se att det kanns battre… Annars har jag numret till en bra psykolog!

• tetras

Medlem
    11 september, 2007 vid 16:19

@Milkman 413818 wrote:

Vad bra, då kanske man kan börja få något vettigt sagt till de som vill ha ett seriöst utbyte av ideer för att göra vår sport bättre och säkrare och som bryr sig om annat än sin egen förträfflighet eller vinnings skull.

• mikhogl

Medlem
    11 september, 2007 vid 17:55

fitta eller inte så är min ripper busenkel å vattenstarta, fast det är en 8a iof.

• skotten

Medlem
    11 september, 2007 vid 21:21

”you cannot read this as you have chosen to block this user”

• sourra

Medlem
    11 september, 2007 vid 21:29

@Krillan82 413806 wrote:

Det här har gått till överdrift, och tror det är mer än jag som har fått nog.

Nej då, fortsätt. Det är här kul läsning.

• langens_kite

Medlem
    11 september, 2007 vid 21:38

Ozone Edge 13 är inte känd för att vara lätt att starta i lite vind.
    Provade att starta den som en vanlig C-kite, funkade perfekt bara man är lite bestämd och har tajming.

• tobas

Medlem
    11 september, 2007 vid 23:23

Här på Öin självdog Ripphern, tyckte iofs att den var ganska skön men den var usel höjdtagare om man inte körde på dess exakta sweetspot. Efter förra vårens invasion här av Ripphers så försvann de lika fort som en avlöning.(Finns dock en nyinköpt nu som ägaren är väldigt nöjd med) Vi ser dom dock då och då här på öin men inte sällan är det då 08ór som ligger och driver och förstör våra fina plattvattenspots. (Återigen gäller det inte alla utan det finns de på EH´s som kommer ner och rippar fint osså). För att inte basha EH så måste jag säga att jag sett en del go åkning med waven här på Öin.

Inget går dock upp mot mina Venoms. VII 13 är sjukt bra och oftast har den startat innan jag hunnit få tag i bommen. Inget problem dock då den bara snällt traskar upp till Zenith och väntar på nästa utmaning 😉 Tilläggas bör ju att den oftast stannar i luften även då man tappat bommen 😉

Må väl och happy surf / Tobas

• samhansson

Medlem
    12 september, 2007 vid 06:45

@tobas 414089 wrote:

Här på Öin självdog Ripphern, tyckte iofs att den var ganska skön men den var usel höjdtagare om man inte körde på dess exakta sweetspot. Efter förra vårens invasion här av Ripphers så försvann de lika fort som en avlöning.(Finns dock en nyinköpt nu som ägaren är väldigt nöjd med) Vi ser dom dock då och då här på öin men inte sällan är det då 08ór som ligger och driver och förstör våra fina plattvattenspots. (Återigen gäller det inte alla utan det finns de på EH´s som kommer ner och rippar fint osså). För att inte basha EH så måste jag säga att jag sett en del go åkning med waven här på Öin.

Inget går dock upp mot mina Venoms. VII 13 är sjukt bra och oftast har den startat innan jag hunnit få tag i bommen. Inget problem dock då den bara snällt traskar upp till Zenith och väntar på nästa utmaning 😉 Tilläggas bör ju att den oftast stannar i luften även då man tappat bommen 😉

Må väl och happy surf / Tobas

Hur är det igentligen på öin? Finnd det fina spots på den öin, jag är lite intreserad av att komma till öin, kanske öin är fin. Är det sol på öin? Hur stor är öin och hur många bor på öin. Går det färgor till öin? Tror jag åker till öin snart. Öin verkar fin.

• tetras

Medlem
    12 september, 2007 vid 06:50

@SamHansson 414117 wrote:

Hur är det igentligen på öin? Finnd det fina spots på den öin, jag är lite intreserad av att komma till öin, kanske öin är fin. Är det sol på öin? Hur stor är öin och hur många bor på öin. Går det färgor till öin? Tror jag åker till öin snart. Öin verkar fin.

Snällt, det där var helt oprovocerat.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing vattenstarta eh ripper 12

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.