Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Växjö-spots..!???

• Växjö-spots..!???

Publicerad av hanko på 26 augusti, 2007 vid 16:38

Hej.

NÅn som har tips om var det är surfbart i Växjö? Helgasjön har jag hört och sett men var lägger ”localsen” i..! Växjösjön kräver ju enorm vind för att bli bra men hör av er….Ni som vet.!

pure svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • martinlundgren

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 17:40

Kollla wwc. hemsida kommer inte ihåg vad det är för adress nu.. filialen vid ostligt.. annars skälsnäs..Vi brukade gå i på andra sidan sundet.. .eftersom det inte blir så jäkla långt att åka då.. men det är riktigt svårt att hitta och bonnen som bor där i närheten är inte den muntraste.

• hanko

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 18:03

ska kolla lite kartor ikväll..! studerar i Växjö och det brallar ju lite i skogen ibland! Kan väl nästan vara lika dåligt som hemmaplan….Västervik men jag har för mig om det är några duktiga lokala boys…..i Freestyle eller så…va? Tack så långt! hittade nån form av hemsida…. http://www.wwc.seglar.nu/ ifall nån annan oxå är intresserad av inlandssurf..!!

• stewen

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 20:31

Det finns några ställen

Filialen är en. Ligger lite norr om flygplatsen funkar på ostliga vindar.
    Sen finns det skälnäs på andra sidan. sök på Eniro så hittar du det…

Förövrigt är Växjö en sjukt dålig stad vindmässigt och helgasjön kräver bräder med bra flytkraft eftersom det är så satans byigt… Och skulle helvete frysa till is och det blir bra med vind här ja det blir det så jävla choppit att man måste ha njurbälte.

Men hör av dig om du vill åka till kusten… Vi är ett gäng som brukar köra antingen till västkusten eller öland… Fördelen är man har lika långt till båda och kan välja efter prognos.

• hanko

Medlem
    26 augusti, 2007 vid 20:37

Ok..Thanks..Stewen! Jag veckopendlar men ibland har man en sån där trist ”mitt-i-veckan-ledig-dag” å då känns det bättre å ha grejerna i V-Ö än hemma i Västervik. Nästa resa siktar jag på Speedtävlingen i Klagshamn i mitten av september! men jag gillar ju vågor allra bäst så visst vore en västkust-tripp…ok..!

Ledig tisdag eftermiddag så då åker jag nog till ”Skälsnäs” o kikar..! verkar ju bli bra vind då ser det ut som Nordväst…ser ut att funka där

• hanko

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 18:59

Kör ”ni” på Skälsnäsudde eller det stället som heter Skälsnäs när ni kör Helgasjön? Tänkte utforska imorrn tisdag på Nordvästen..

• pure

Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:08

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Växjö-spots..!???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.